Socialsekreterare 1:e

Arbetsbeskrivning

Kalmar är en historisk kuststad vid Kalmarsund. Kalmar har ca 61.000 invånare, en växande högskola och många småföretag. Kalmar kommun är en dynamisk arbetsplats, präglad av mångfald, kreativitet och trivsel. Kalmar kommun har ca 5000 anställda uppdelat på 10 förvaltningar. ARBETSUPPGIFTER Arbetsledare för en grupp på 5 socialsekreterare som handlägger ansökningar och anmälningar jml SoL och LVM vid Alkohol- och Narkotikasektionen, Socialförvaltningen i Kalmar. Du ska handleda socialsekreterarna i ärenden i det dagliga arbetet. I arbetsuppgifterna ingår även metodutveckling. Vid behov vikariera för sektionschef samt företräda sektionen/förvaltningen vid extern samverkan. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller motsvarande med flerårig erfarenhet av socialt arbete inom individ- och familjeomsorg. Du ska också ha erfarenhet av arbetsledning och ha dokumenterat god samarbetsförmåga. Erfarenhet av missbrukare är meriterande. Kunskaper och utbildning i ASI är också meriterande. Goda kunskaper i administrativt arbete är ett krav. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Körkort krävs.

Sammanfattning

Liknande jobb


Socialsekreterare till Barnenheten 0-12 år Huddinge Kommun

Socialsekreterare till Barnenheten 0-12 år Huddinge Kommun

24 december 2024