OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholms Stad 113 Socialtjänstförvaltningen Uppsökarenheten för vuxna Uppsökarenhetens uppdrag är att söka upp missbrukare, psykiskt sjuka , hemlösa och andra socialt utsatta personer i staden med syfte att länka dem till det ordinarie hjälpsystemet.Socialsekreterarna arbetar ute på fältet bl.a på Sergels torg, Centralstationen, boplatser och dagverksamheter för hemlösa samt på landstingets avgiftningsenheter.Arbetet är schemalagt dag, kväll till 24.00 och helger. Körkort och körvana är ett krav.Utbildning : Socionomexamen eller likvärdig högskoleutbildning.Yrkeserfarenhet: Erfarenhet av arbete med vuxna inom socialtjänsten gärna som handläggare vid stadsdelsförvaltning eller Enheten för Hemlösa.Kännedom om det lokala arbetet med hemlösa, missbrukare och psykiskt sjuka i Stockholm Personliga egenskaper: Socialsekreterarna på Uppsökarenheten överför en samlad bild av den enskilda klienten till det ordinarie hjälpsystemet och detta måste utföras på ett sätt som uppmuntrar samarbete och dialog.Vi lägger därför mycket stor vikt vid den sökandes pedagogiska förmåga och förmåga att samarbeta. Övrigt av betydelse: Uppsökarenheten är samlokaliserad med landstingets uppsökare och i en utvecklingsprocess mot ett närmare tvärprofessionellt arbete.Genom ett Nationellt Nätverk leder vi också ett metodutvecklingsarbete för uppsökande socialt arbete.Vi söker därför en person som har en stark positiv grundsyn till utveckling och förändringsarbete.