OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Socialsekreterare med ansvar för systemförvaltning med uppdrag att:
Ansvara för utveckling och förvaltning av datasystem som passar Individ- och familjeomsorgens verksamhet.
Förvalta systemet med konfigureringar och uppgraderingar, behörighet.
Ansvara för administrationen av enhetens del i det kommunala intranätet.
Förvaltning av systemet
Utarbetning och uppföljning av koder, system mm. Detta innebär bl a att koder som finns inlagda i systemet är relevanta för verksamheten och gör det möjligt att få ut rättvis statistik.
Information/Utbildning
Vara tillgänglig och hjälpa kolleger vid eventuella problem och fel
Statistik - ansvara för all statistikuttag på IFO från externa förfrågare t ex SCB
Ekonomi
Ekonomiuppgifter såsom avstämningar konton, inbetalningar, bokföring, PGA, rättningar.
Kvalifikationer:
Socionomexamen med kompletterande ekonomiskt utbildning och/eller informatik.
Erfarenhet av arbete inom socialtjänstens Individ- och familjeomsorg tillika erfarenhet av systemförvaltning och pedagogik önsvärd
Samarbets- och motivationsförmåga samt tålamod.
Körkort