OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Enheten för arbete och kompetens
Västerviks kommun har attraktiva boendemiljöer och mycket livskvalitet. Här är det lika nära till skärgården som till det typiskt småländska inlandet. Kommunen har ett gott företagsklimat där besöksnäring är ett stort inslag. Kommunen har cirka 36 000 invånare varav drygt 21 000 bor i centralorten Västervik.
Enheten för arbete och kompetens inom kommunstyrelsens förvaltning samlar kommunens verksamhet som har med arbetsmarknad att göra. Förutom försörjningsstöd arbetar vi också med integrationsfrågor, kompetensutveckling med tonvikt på eftergymnasial utbildning samt en omfattande aktivitetsdel.
Arbetsuppgifter
Inom försörjningsverksamheten arbetar vi med fokus på egen försörjning och sysselsättning, arbete och utbildning. Som socialsekreterare är man processledare i sina ärenden och samarbetar både internt och externt. Vi söker dig som vill arbeta aktivt med förändringsarbete både på individ- och organisationsnivå. Arbetsuppgifterna består av handläggning, utredning, beslut inom området försörjningsstöd och insatser, stöd, motivationsarbete och samverkan med enskilda, kollegor och samarbetspartner.
Handledarskap till framförallt studenter inom yrkesområdet kan periodvis bli aktuellt och som en del av ordinarie arbetsuppgifter.
Kvalifikationer
Din utbildningsbakgrund är socionom alternativt socialpedagog och du har erfarenhet från arbetsområdet. Stor förmåga att arbeta självständigt och personlig lämplighet är viktigt för oss.