OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
till Socialförvaltningens Råd- och resursavdelning med placering på rekryteringsteamet. Socialförvaltningen är organiserad i fyra avdelningar, Mottagning, Utredning, och två Råd- och Resursavdelningar. Tjänsten är placerad inom Råd- och resurs, som arbetar främst med förebyggande verksamhet och verkställer individuella insatser som beslutats av utredningsavdelningen. Rekryteringsteamet består av fyra socialsekreterare med huvuduppgift att rekrytera, utreda och handleda familjehem och kontaktpersoner/kontaktfamiljer. Arbetsuppgifter: Du kommer huvudsakligen att arbeta med rekrytering, utredning och handledning av kontaktpersoner/kontaktfamiljer. I tjänsten ingår även att handlägga överflyttning av vårdnad till särskild förordnad vårdnadshavare samt tillsyn av HVB-hem. Kvalifikationer: Du bör ha socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom området samt kunskap om HVB-hem är meriterande. Du ska ha god förmåga till samarbete, att uttrycka dig väl i tal och skrift och att arbeta strukturerat. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Nordling
0171-62 51 11
Anna Marin
0171-62 51 20
Christer Lund
0171-62 70 20
Ann-Charlotte Groth
0171-62 53 60
Ulla Rodestam Örsell
0171-62 62 24
Lisa Roos
0171-62 51 09
Anette Vestlin
0171-62 70 36
Magnus Edström
0171-62 55 68
Enhetschef Miriam Åkerlund
0171-62 58 97
Vision Anette Vestlin
0171-62 70 36