OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har ca 150 medarbetare. Verksamheten är organiserad i fem områden såsom Barn & Familj, Ekonomiskt bistånd, Familjerätt, Vuxenverksamhet och Administration. Vi finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Nu utökar socialförvaltningen och söker en socialsekreterare till ett spännande jobb på Barnenheten!
En av våra socialsekreterare ska var föräldraledig och vi söker vikarie.
Barn och Familjeverksamheten har fyra arbetsgrupper som jobbar med myndighetsutövning: Mottagningsenhet (0-17 år), barnenhet (0-12 år), ungdomsenhet (13-17 år) och en familjehemsenhet (0-20 år). Vi strävar efter att erbjuda barn och ungdomar lösningar i närmiljön och som stöd i det arbetet har vi familjebehandling, Barn och ungdomssupporten, jourfamiljehem och vårt kommunala HVB Ungdomsboendet. Sedan 2012 arbetar vi aktivt mot en evidensbaserad praktik, vilket bl.a innebär att vi utbildar och implementerar Journal Digital i hela verksamheten.
Vi erbjuder dig ett utmanande och stimulerande arbete med stöd av en erfaren arbetsledare i en trevlig och kompetent arbetsgrupp. Du får extern handledning och kompetensutveckling samt kommunens friskvårdsbidrag. För introduktion i arbetet kommer du få en mentor i arbetsgruppen.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innebär utredningar, enligt SOL och LVU samt uppföljning av insatser till barn mellan 0-12 år. Vi är inne i ett spännande utvecklingsarbete med kompetensutveckling inom anknytning, evidensbaserad praktik och skattningsinstrument. I arbetsgruppen finns åtta andra socialsekreterare och en nära arbetsledande enhetschef.
Kvalifikationer
Vi söker en socionom och ser gärna att du har några års erfarenhet av arbete med barn och unga inom socialtjänsten. Vi vill att du har erfarenhet av att arbeta med BBIC, har god datorvana och administrativ förmåga. Du måste ha förmåga att självständigt lägga upp och ansvara för dina arbetsuppgifter. Arbetet innebär en del resor så körkort är ett krav.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Du bör vara kreativ, nyfiken och intresserad av att vara med i vårt utvecklingsarbete. Vi värdesätter att du är utåtriktad och förutsätter att du har en god samarbetsförmåga då arbetet innehåller många kontakter.
Tjänsten är ett vikariat under perioden 2014-05-19--2015-08-07.
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev via knappen nedan! Vi kommer tillämpa löpande urval och därför kalla till intervjuer efterhand.
Körkort klass -B---.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rektor Uno Nilsson
0709-71 70 81
Rektor Paul Szabó
0451-26 84 46
Kanslichef Maj-Inger Carlsson
0451-26 83 43
Kommunarkivarie Emilia Odhner
0451-26 83 65
Gruppchef Jan-Olof Andersson
0451-26 74 57
Enhetschef Marie Olsson Taxén
0451 26 88 74
Facklig representant SSR Camilla Gudmundsson
0451-26 76 23
Rektor Ingrid Landén
0451-26 79 02
Rektor Carola Krantz
0451-268468
Rektor Annika Persson
0451-26 78 70