OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Här arbetar vi med att utreda och bedöma rätten till bistånd enligt SoL och LSS för vuxna personer med funktionsnedsättning.
Arbetet som socialsekreterare innebär att utreda och besluta om rätten till bistånd enligt SoL och LSS. Detta gör vi genom nära kontakt med våra klienter och med våra samverkanspartners externt likväl som internt.
Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med möjlighet att påverka samt tillgång till både metod- och processhandledning. Vi tycker det är viktig med en god arbetsmiljö och satsar mycket på detta.
Du kommer att ingå i ett team med 18 socialsekreterare, 3 förste socialsekreterare och 1 enhetschef. Vi sitter på Angereds torg 14.
Välkommen med din ansökan!
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av myndighetsutövning samt goda kunskaper i aktuella lagstiftningar, SoL och LSS. Önskvärt är att du har kunskap om metoden IBIC (Individens behov i centrum). Du har god dokumentations- och datavana.
För den här tjänsten krävs att du har förmågan att arbeta strukturerat och systematiskt, och att du har individens behov i centrum.
Du är professionell i din yrkesroll, handlar i enlighet med fattade beslut och tar ansvar i ditt arbete. Du verkar för samverkan, samarbete och framåtanda. Du har en god analytisk förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Som en del av urvalsprocessen kommer vi att använda oss av arbetspsykologisk testning. De sökande som uppfyller kraven kommer få testen skickat till uppgiven e-post. Kontrollera därför även skräpkorgen i din mail.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.