OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.
Att arbeta hos oss kännetecknas av omväxling, inflytande, korta beslutsvägar och ett nära samarbete med kollegor och samverkanspartners både internt och externt.
Vi jobbar för EN socialtjänst vilket bl a innebär att vi förutom att ha ett nära samarbete även fysiskt, organiserat det så att socialsekreterarna sitter samlade oavsett vilken enhet man jobbar i. Hos oss är dagarna omväxlande och du har stor frihet i hur du lägger upp ditt arbete.
Nu behöver vi förstärka vår enhet då vi utökar enheten samt att en av våra socialsekreterare ska gå vidare till andra uppdrag efter många år hos oss.
Ditt uppdrag
I dina arbetsuppgifter ingår att utreda och följa upp beviljade insatser enligt gällande lagstiftning för barn och ungdomar 0-18 år. I din roll ingår att utreda och följa upp insatser med kvalité och rättssäkerhet, men även att vara kreativ och aktivt jobba för att våra klienter får sina behov tillgodosedda. Det här gör du tillsammans med dina kollegor och arbetsledare.
Du kommer ingå i ett team som främst arbetar med myndighetsutövning inom område barn och familj. Inom enheten finns också familjerätt- och familjehemsteam, aktörer du arbetar nära tillsammans med.
Vi erbjuder dig bl.a. en flexibel och trivsam arbetsplats, reflektionstid och friskvårdsbidrag.
Din profil
Vi söker dig som har socionomexamen eller utbildning som arbetsgivaren bedömer är likvärdig och med erforderliga kompletteringar av kompetens enligt 3 kap 2 § HSLF-FS 2019:11.
Eftersom kommunikation och dokumentation är en stor del av arbetet är det ett krav att du är noggrann vad gäller dokumentation och handläggning och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Krav att du har B-körkort.
Meriterande är om du har flerårig erfarenhet av relevant myndighetsutövning. Vi arbetar med Signs of Safety och BBIC varför du bör ha kunskaper om detta.
Meriterande är om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Procapita eller VivA.
Som person är du initiativrik, lyhörd, ansvarstagande och har en helhetssyn i ditt arbete. Du trivs med att skapa goda relationer och verkar för en bra stämning. Ett gott bemötande är en självklarhet för dig!
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Följ oss gärna på Instagram!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.