OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn: www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu dig som vill arbeta på en arbetsplats som nyligen infört en spännande målgruppsinriktning med stort fokus på kvalitet och utveckling.
Till oss på funktionsstöd i Sydväst söker vi dig som vill bli vår nya socialsekreterarkollega. Hos oss finns tre enheter med följande inriktning;
Barn och unga LSS/SOL, Vuxna LSS/SOL och Psykiatri och neuropsykiatri. Tjänsten innebär att arbeta mot vuxna personer med funktionsnedsättning som söker bistånd enligt SoL och LSS. Men även andra ärendeslag inom målgruppen Funktionsstöd kan förekomma om behov skulle uppstå.
Du kommer att ingå i ett team med 15 socialsekreterare, 2 förste socialsekreterare och 1 enhetschef. Vi sitter i trevliga och rymliga lokaler på Järnbrotts Prästväg 2, med möjlighet till delat eller eget kontor.
Som socialsekreterare hos oss arbetar du utifrån aktuell lagstiftning med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser. Arbetet innebär myndighetsutövning, vilket kräver både ansvarstagande och en ödmjukhet för att de beslut som vi fattar påverkar människors liv.
På enheten finns det två erfarna 1:e socialsekreterare som kommer att erbjuda stöd genom fördjupad introduktion och kontinuerlig metodhandledning i det dagliga arbetet, både individuellt och i grupp. Du får även tillgång till regelbunden extern processhandledning.
Funktionsstöd i Sydväst präglas av en god kollegial sammanhållning och en hög kunskapsnivå med stort engagemang och prestigelöshet. Vi möjliggör ett stimulerande och ansvarsfullt arbete, där kompetensutveckling och omvärldsbevakning är en viktig del i arbetet hos oss. Vi arbetar aktivt med att alla som arbetar på enheten skall uppleva att de utvecklas och stärks i sin yrkesroll kontinuerligt över tid. På enheten är det mycket viktigt med ett normkritiskt perspektiv och kunskapsdelning mellan varandra. Vi välkomnar intresse av extra ansvarsområden eller fördjupningsuppdrag och möjliggör detta inom ramen för tjänsten.
Vi fokuserar också på arbetsgruppens välmående och erbjuder friskvårdstimme varje vecka, antingen genom en promenad eller löptur med kollegorna eller ett träningspass i husets gemensamma gym. Du blir del av en glad och social arbetsgrupp, som gärna ordnar gemensamma aktiviteter både på och utanför arbetsplatsen. Vi erbjuder också möjlighet att jobba hemifrån i viss omfattning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom funktionsstöd. Erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystemen IBIC, Treserva samt SAMSA ses som meriterande för tjänsten.
Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.
Du upprättar tydliga mål och planerar aktiviteter och projekt i god tid. Du använder tiden effektivt och arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet.
ÖVRIGT
Urval påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kan komma att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningens eller stadens omställningsarbete.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.