OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vill du ha roligt på jobbet? Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få överblick över. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
Vår arbetsplats ligger mitt i centrala Partille med ca 5 minuters gångavstånd till köpcentret Allum, bussstation och tågstation. Det finns även möjlighet för dig att parkera din cykel i låst utrymme. I kommunhuset har vi ett nyrenoverat och välutrustat gym med fri tillgång. Partille kommun har även en aktiv personalklubb som under året ordnar olika aktiviteter så som torsdagsyoga, padelturnering, gemensamma aktiviteter. Du har möjlighet att arbeta på distans och vi arbetar aktivt med digitala möten. Vi har en lunchrestaurang i kommunhuset med möjlighet att köpa dagens rätt.
ARBETSUPPGIFTER
Enheten för ekonomiskt bistånd består av 15 medarbetare varav 11 socialsekreterare, där en grupp arbetar i mottagningsfunktion och övriga med långsiktigt bistånd. Arbetet leds av en enhetschef och två metodstödjare.
Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater, god arbetsgemenskap och löpande processhandledning. Vi söker nu en socialsekreterare till vår enhet: en tjänst som främst är inriktad på boendefrågor och långsiktigt försörjningsstöd.
Vårt mål är att öka egenförsörjningen hos kommuninvånarna i Partille kommun och vi har ett nära samarbete med arbetsmarknadsenheten som erbjuder arbetsträning, praktikanskaffning och jobbsökarverksamhet. Arbetet hos oss är omväxlande och en viktig del av arbetet är målet att stärka den enskildes möjligheter att leva ett självständigt liv. Socialsekreterare som jobbar med långsiktigt bistånd och jobbcoacher arbetar i team som träffas varje vecka. Vi delar även lokaler med Arbetsmarknadsenheten och flyktingmottagning, vilket bidrar till ett gott samarbete.
Du kommer att handlägga ansökningar om bistånd enligt socialtjänstlagen. Du utreder, bedömer och fattar beslut avseende bistånd till ekonomi, våld i nära relation och boende. Enheten ansvara för arbetet med social förtur (socialt kontrakt). Där ingår även vräkningsförebyggande arbete och handläggning av inkomna el- och hyresskulder samt störningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom och ser gärna att du har ett engagemang för frågor som rör ekonomiskt bistånd och boendefrågor. Har du tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, ekonomiskt bistånd och utredningsarbete inom våld i nära relationer och boende så är detta meriterande. Som medarbetare hos oss trivs du med kundmöten, dokumentation och administrativa uppgifter. Goda kunskaper i det svenska språket krävs samt god datorvana. Har du erfarenhet av att ha arbetat med ansökningar via e-tjänst så är det ett plus.
Det är viktigt för oss att du som medarbetare både kan ge och ta emot kollegialt stöd och förstår socialtjänstens uppdrag och utmaningar. Du förstår vikten av samverkan och har en god samarbetsförmåga. I mötet med såväl kunder som dina kollegor har du ett gott bemötande och du är tydlig i din kommunikation.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande under ansökningstiden så skicka gärna in din ansökan redan idag.
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52