OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mullsjö kommun är liten till ytan men rymmer stor livskvalitet. Här finns ett aktivt friluftsliv med fiskerika sjöar, natursköna vyer och miltals av vandrings- och cykelleder. Unika bruksmiljöer, kyrkor, konst och teater skapar tillsammans med ett aktivt närings- och föreningsliv en levande och växande kommun. I Mullsjö kommun arbetar vi nära varandra för att lyckas utifrån tre målområden Trygghet, Tillsammans och Tillväxt.
Hos oss finns det ett driv att skapa de bästa förutsättningarna för såväl medarbetare som de kommuninvånare som är i behov av stödinsatser. Den lilla kommunen ger korta beslutsvägar och det lilla socialkontoret ger dig stora möjligheter till delaktighet och att påverka utvecklingen framåt.
Samarbetet med öppenvårdsenheten är mycket nära och det är ett gott kollegialt samarbete där alla ställer upp för varandra vilket bidrar till arbetsglädje. Även med andra aktörer i kommunen som exempelvis förskola och skola bidrar närheten till god samverkan.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare i barn- och ungdomsenheten i Mullsjö kommun får du goda förutsättningar att göra ett bra jobb. Du får en grundläggande introduktion och kontinuerligt stöd av både kollegor och arbetsledare.
Du kommer att handlägga ärenden inom ett brett spann inom åldersgruppen 0-20 år med allt vad det innebär; mottagning, utredningar, öppenvårdsinsatser, placeringar, yttranden och familjerätt. Det ger dig möjlighet att få prova yrket brett och det är både roligt och stimulerande.
Hos oss är ingen specialiserad och det innebär en tillåtande atmosfär som gör det enkelt att ställa nyfikna frågor om det man behöver lära sig mer om. Tillsammans delar vi ansvaret för arbetsuppgifterna vilket gör det emellanåt komplexa arbetet enklare att hantera.
KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen.
Som person vill vi att du trivs i mötet med andra människor. Din förmåga att skapa förtroende, lyssna och kunna anpassa dig till nya människor och situationer är avgörande. Du behöver ha förmåga att på kort tid ställa om din arbetsdag och vara flexibel. Du behöver vara en trygg person som trivs med att ta ansvar.
Vidare behöver du vara duktig på att organisera, samarbeta och ha förmåga att på egen hand driva arbetet framåt. Arbetsuppgifterna kräver en god datorvana och en god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift.
Erfarenhet från yrket är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bitr. Enhetschef Ingela Svensson
0392-141 66
Enhetschef inom Fastighetsenheten Peter Bååth
0392-14069
Enhetschef, Hemvården Lisbeth Edberg
0392-141 59
Gruppledare, hemvården Carina Börjesson
0392-141 60
Bitr.Rektor Thomas Ekberg
0392-14502
Barn och utbildningschef Magnus Wetterqvist
0392-14005
Biträdande enhetschef Giovanni Rojas
0392-146 25
Rektor/förskolechef Christina Lindblad
0392-14401
Planarkitekt Anna Säfström
0392-14167
Stadsarkitekt Ulf Mattsson
070-5205258