OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Olofströms kommun är en av fem kommuner i Blekinge län med cirka 13 000 invånare. Inom kommunens gränser finns över 200 sjöar och i tätorten Olofström möts tre åar, vilket är både unikt och attraktivt. Vatten, sport, kultur, vild natur, mångkultur och teknik är ord som förknippas med Olofströms kommun.
I Olofström jobbar vi efter visionen:
Olofström ska vara en attraktiv plats, där människor, teknik, kultur och natur möts i ett samspel som skapar förutsättningar för såväl utveckling som trygghet och omtanke.
Tjänsten är en projektanställning till och med den 31 december 2015. Tjänsten ska tillsättas snarast.
Tjänsten är i huvudsak inriktad mot utredning och handläggning av barn och ungdomar. Även övrigt förekommande arbetsuppgifter inom Individ- och familjeomsorgens verksamhetsområde kan bli aktuellt. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen i att utreda, bedöma och fatta beslut om insatser enligt SoL och LVU. I arbetet ingår också att följa upp och utvärdera pågående insatser. Du kommer att ha ett nära samarbete med övriga handläggare inom enheten samt med övriga interna och externa samverkanspartner.
Du ska ha socionomutbildning eller annan likvärdig utbildning som arbetsgivare bedömer. Erfarenhet av BBIC är meriterande. Det är viktigt att du är utåtriktad, initiativrik och har god samarbetsförmåga, därför lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och att du även kan arbeta självständigt. Du ska vara tydliga i din roll, ha en helhetssyn och sätta den enskildes behov i centrum. Erfarenhet av arbete inom kommunal socialtjänst är meriterande. Det är en fördel om man har datavana och kunskap att arbeta i ett datasystem. I Olofström använder vi Tietos Procapita som datasystem.
Vi har önskemål om att ni är självständig och har en god förmåga att strukturera ert arbete.
Det är bra om ni har en kreativitet och kan finna annorluna lösningar på problem som uppstår i ert arbtet.
B-körkort krävs.
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om anställning.