OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle!
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på Individ och familjeomsorg/myndighetsavdelningen barn och familj där socialsekreterare arbetar med utredningar barn/ungdom upp till 20 år.
I tjänsten ingår uppföljningsansvar för öppenvårdsinsatser samt externa placeringar.
Ljungby kommun, socialtjänsten är BBIC licensierade och erbjuder extern handledning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomutbildning, gärna med vidareutbildning. Du har erfarenhet av utredningsarbete barn/ungdom och familj samt utredning ensamkommande barn.
Du är flexibel, kan samarbeta, är postiv och ser möjligheter och kan härbärgera problem och utamaningar man möter i det komplexa arbetet.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.