OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kumla kommun ligger centralt i Örebro län och har drygt 21 000 invånare. Vår vision är att bli 25 000 invånare år 2025. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer, vilket sammantaget bidrar till att vi ska uppnå vår vision. I Kumla strävar vi alltid efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
ARBETSUPPGIFTER
Individ- och familjeomsorgen i Kumla söker en socialsekreterare till familjeenheten och vuxenenheten. Du kommer organisatoriskt att tillhöra familjeenheten men arbetsuppgifterna är fördelade så att du kommer att arbeta halva tiden på vardera enhet. Arbetsuppgifterna består av handläggning av ensamkommande flyktingbarn- och unga vuxna upp till 21 år. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av utredning och handläggning enligt SoL av barns och unga vuxnas behov. Familjeenheten ansvarar för barn upp till 18 år och handläggningen består främst av utredning och uppföljning avseende barn som är placerade på Frejgården eller i familjehem. Du kommer också att göra akuta bedömningar och placeringar. Handläggningen flyttas, då barnet fyllt 18 år, över till vuxenenheten. På vuxenenheten avser handläggningen främst uppföljning och planering av insatser i kommunens utslussverksamhet samt handläggning av försörjningsstöd. Arbetet består även i att ha ett nära samarbete med andra intressenter; gode män, Migrationsverket, olika boenden, skola etc.
Vi söker dig som har ett stort intresse för att arbeta med ensamkommande flyktingungdomar. Du måste kunna jobba självständigt, vara flexibel, ansvarstagande samt noggrann. Arbetet ställer också stora krav på samarbetsförmåga.
Individ- och familjeomsorgen arbetar aktivt med att hela tiden utveckla vår verksamhet. För att kunna nå uppsatta mål och uppfylla behoven inom verksamheten tas varje år en kompetensutvecklingsplan fram för vår personal.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha en socionomexamen och det är meriterande att ha utbildning i samt erfarenhet av BBIC och MI. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med migrations/-integrationsfrågor. Tidigare arbete med myndighetsutövning är meriterande.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Kumla kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anita Blomqvist
019-58 86 50 (direkt), 019-58 83 42 (reception)
Lena Bergh
019-58 86 27
Fackliga företrädare
019-58 80 00
Betrice Fagerdal
019-588663
Margaretha Eriksson
019-588621
Marie Wik
019-588598
Gabriella Mueller Prabin
019-58 85 71
Malin Pöhner
019-588192
Camilla Stefansson
019-588345
Magdalena Karlsson
019-588367