Socialsekreterare äldre inom planeringsteam

Socialsekreterare äldre inom planeringsteam

Arbetsbeskrivning

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10 000 kollegor vill vara med och göra det möjligt – i både handling och bemötande.  

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss. Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord! 

ARBETSUPPGIFTER
Vi utökar vår verksamhet och söker fler socialsekreterare till planeringsenhet i Hisingen och sydvästra Göteborg. Vill du bli en av oss?

Planeringsorganisationen i Göteborgs Stad är uppdelad i två enheter. Vår enhet består av en enhetschef, två förste och 23 socialsekreterare.

Uppdraget är att vara en naturlig stark part i samverkan med slutenvården och primärvården. Den enskildes väg genom utskrivningsprocessen skall bli så effektiv som möjligt och den enskildes bästa alltid sätts i fokus.

Framtiden kräver andra arbetssätt och därför behöver planeringsorganisationen representeras i gemensamma forum. Vi lyfter de frågor där vår yrkeskompetens har mycket att bidra med så att den omsorg som måste komplettera vården blir synlig. Tillsammans utvecklar vi arbetet i samklang med de riktlinjer och avtal som finns för området.

Planeringsenhetens uppdrag i huvudsak:
• Huvuduppdraget är, i enlighet med SOL, att utreda behovet av stöd i samband med utskrivning från sjukhus samt planera för trygg återgång
till hemmet.
• Samverka med region, primärvård och kommunal primärvård i samband med in- och utskrivningar utifrån den enskildes behov.
• Följa upp på korttid. Planeringsenheten följer upp korttidsbeslut till dess personen lämnar korttiden, alternativt blir beviljad vård- och omsorgsboende.
• Aktivt samarbete med andra professioner för att uppnå en trygg hemgång.

KVALIFIKATIONER
Krav:
• Socionomexamen eller annan examen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.

Meriterande:
• Erfarenhet av myndighetsutövning.
• Insatt i rutinen för in- och utskrivningsprocessen från sluten hälso- och sjukvård.
• Kunskap om IT-tjänsterna SAMSA och Treserva.

Personliga kompetenser:
• För att bli framgångsrik hos oss behöver du ha en öppen och positiv attityd och ha allas lika värde som utgångspunkt i ditt agerande.
• Du är bra på att se möjligheter istället för hinder, och är flexibel om förutsättningarna snabbt ändras.
• Du tycker om att lyssna på människor att förstå deras behov och är mottaglig för att ta in andras perspektiv.
• Du samarbetar med andra genom att vara intresserad och verka för ett gott arbetsklimat.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024