OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kalmar växer och vi är nu över 70 000 invånare.
Kalmar har en fantastisk kulturhistorisk miljö som ger staden charm och karaktär men Kalmar är också en modern universitetsstad med visioner. Här finns framtidstro, bra kommunal service och stadspuls parallellt med en livskraftig landsbygd.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 200 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi ca 6 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet. Kalmar kommun värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till det.
Tillsammans gör vi ett Kalmar för alla ännu bättre. Välkommen att söka jobb hos oss!
ARBETSUPPGIFTER
Utredningsenheterna inom barn och familj vid socialförvaltningen är samlade och jobbar nära varandra för att underlätta samarbete och samverkan.
Förutom att utreda barn och ungdomars behov enligt både SoL och LVU, arbetar vi också med att följa upp insatser och placeringar.
Just nu söker vi en medarbetare till en av våra enheter.
Kännetecknande för oss är att vi:
- stöttar varandra
- ger varandra kollegial handledning och har extern handledning
- har behandlingskonferens varje vecka tillsammans med närmsta chef
- har fortlöpande kompetensutveckling
- har chefer med lång erfarenhet inom socialt arbete med barn- och familj.
Vill du bli vår nya kollega?
Vi kommer att kalla aktuella kandidater till intervju löpande under ansökningstiden.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, goda kunskaper i aktuell lagstiftning och god förmåga att uttrycka dig i skrift. Det är meriterande om tidigare har arbetat med kvalificerade barnavårdsutredningar liksom erfarenhet av BBIC och datasystemet ProCapita.
Som person är du strukturerad, trygg och stabil. Du har förmåga att ta initiativ och se helheten i ditt arbete. Arbetet växlar ibland snabbt och förutsätter att du har förmåga att anpassa dig efter nya situationer. Då arbetet kan innebära resor bör du vara inställd på att detta kan vara en del i ditt arbete.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och din möjlighet att bidra till verksamhetens utveckling.
Körkort B är ett krav. För anställning som socialsekreterare krävs godkänt registerutdrag.
ÖVRIGT
För att alla ansökningar ska bli likvärdigt granskade vid urvalsprocessen måste du söka via länken i varje specifik tjänst. OBS: Skicka INTE din ansökan via E-post eller brev.
Vi undanber oss erbjudanden och försäljningssamtal om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.