OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se
Socialförvaltningen i Bollebygd omfattar verksamhetsområdena äldreomsorg, hemsjukvård, funktionsnedsättning samt individ- och familjeomsorg. Individ- och familjeomsorgens uppdrag är att erbjuda olika former av stöd och hjälp till individer och familjer i olika situationer, det kan bland annat handla om missbruk, psykisk ohälsa, arbetslöshet eller att man är nyanländ och ska etablera sig i samhällslivet i Sverige.
Vi söker nu 2 socialsekreterare som vill arbeta på Vuxenenheten, IFO myndighet. Tjänsterna innefattar Mottagningsfunktion, Ekonomiskt bistånd, Missbruk och beroendeproblematik samt Våld i Nära relation. Vuxenenheten består av sammanlagt nio socialsekreterare och en enhetschef. Utöver ovanstående inriktningar arbetar vi med biståndshandläggning gentemot äldre samt funktionshindrade.
Tjänsterna tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.
ARBETSUPPGIFTER
Socialsekreterare skall ansvara för utredning och beslutsfattande jml SoL samt handläggning jml LVM.
I arbetet ingår uppföljning av beviljade insatser.
Arbetet innebär enskilda klientmöten samt samverkan med interna och externa aktörer.
KVALIFIKATIONER
Formellt krav på tjänsten är socionomexamen eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms vara likvärdig.
Det är kvalificerande om du sedan tidigare har erfarenhet av liknande uppdrag och god kännedom om utrednings-, och handläggningsprocessen gällande Ekonomiskt bistånd, Missbruk och beroende samt Våld i nära relation.
Meriterande är också om du har dokumenterade kunskaper inom FREDA och ASI.
Som person har du en god förmåga till samarbete och relationsskapande. Du är positiv, engagerad, nyfiken samt har en god förmåga att skapa struktur runt dig. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av verksamhetssystemet LifeCare.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att göras löpande under ansökningsperioden.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!