Socialsekreterare ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

Socialsekreterare ekonomiskt bistånd

AOV:2013:39


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Vi söker dig som vill arbeta med ekonomiskt bistånd.

Arbetsuppgifter
Du arbetar med förändrings- och rehabiliteringsarbete med personer som är över 25 år och som är i behov av ekonomiskt bistånd. Arbetet bedrivs i nära samarbete med andra enheter inom Arbete och välfärdsförvaltningen och i samarbete med andra myndigheter.

Kvalifikation
Du som söker ska ha socionomexamen och B-körkort.
Tidigare erfarenhet från arbete inom socialtjänsten och verksamhetssystemet Procapita är meriterande. Vi vill att Du har intresse av att arbeta med förändrings- och rehabiliteringsarbete där ekonomiskt bistånd är ett instrument i det sociala arbetet. Arbetet bygger på kommunikation och dokumentation vilket kräver att du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.

Som person ska du vara strukturerad, flexibel, klara av att ha flera processer igång samtidigt. Vidare ska du ha förmåga att anpassa ditt förhållningssätt utifrån vad situationen kräver.

Anställningsvillkor
Vikariat, 100% med tillträde enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2014-07-31.

För mer information, ta kontakt med
Maria Sjöberg Olsrup, Enhetschef, 044-13 69 81 eller 0733-13 69 81 alternativt maria.sjoberg@kristianstad.se.

För facklig information, ta kontakt med
Andreas Jeppsson, SSR, 044-13 53 84
Carina Sickeldal, Vision, 044-13 48 83.

Sista ansökningsdatum
2013-09-19

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Publicerat: 5 september 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024