OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.
För alla som bor här är närheten till den generösa naturen en viktig del i ett rikt liv, men också för företag och besökare finns mängder av möjligheter att erbjuda.
ARBETSUPPGIFTER
På ekonomiskt bistånd arbetar tre socialsekreterare med att utreda, bedöma och besluta rätten till ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd. Inom arbetsgruppen finns också en stödfunktion i form av en handläggare som arbetar nära socialsekreterarna. Vi arbetar tillsammans med arbetsmarknadsenheten, AME, för att kunna erbjuda biståndstagare möjlighet till sysselsättning. En stor del av arbetet innebär samarbete med bland annat andra myndigheter och övriga
samverkansparter. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att ge individuellt stöd och aktivt arbeta med motivationsarbete, där varje individ är unik men målet alltid är att nå en självförsörjning. Inom gruppen arbetar var och en med hela processen från första samtalet, nybesök och arbetet fram till att ärendet avslutas.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen och erfarenhet av arbete inom ekonomiskt bistånd. Som person är du engagerad, positiv och bidrar med arbetsglädje till arbetsplatsen. Du är öppensinnad och nytänkande och har ett lösningsfokuserat förhållningssätt. Vi ser gärna att du vill vara delaktig i att utveckla nya arbetssätt och metoder. Du har en god administrativ förmåga och ett flexibelt tankesätt där du kan omprioritera dina uppgifter under dagen om akuta situationer skulle uppstå.
Vidare har du också lätt för att samarbeta tillsammans i ett team med ett gemensamt ansvarstagande, likväl som att du arbetar självständigt i dina egna ärenden. I rollen som socialsekreterare är det viktigt att du som person är trygg och stabil i dig själv, har god serviceförmåga och ett gott bemötande. Att du är bra på att lyssna och kommunicera är en förutsättning till att kunna skapa dialog med de vi är till för, i syfte att hitta de bästa lösningarna. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i Lifecare/ ProCapita.
Du har mycket goda kunskaper i att uttrycka dig både i tal och skrift samt en god digital kompetens.
Urval görs löpande och intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Flyktingsamordnare Ola Knutsson
0418 - 47 50 52
Verksamhetschef IFO Mikael Lindberg
0418-47 53 52
Flyktingsamordnare Ola Knutsson
0418-47 50 42
Socialsekreterare Nexhmije Limani
0418-475027
Enhetschef Marie Ewéo
0418-475078