OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen i Nässjö kommun arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat med att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet och där individens behov sätts i centrum.
ARBETSUPPGIFTER
Huvuduppgiften inom ekonomiskt bistånd är att bedriva ett aktivt arbete med stöd till egenförsörjning parallellt med handläggning av ansökningar om ekonomiskt bistånd. Du ingår i en arbetsgrupp med 16 socialsekreterare, gruppledare, samverkanskoordinator och administrativ assistent. Inom enheten finns även en arbetsgrupp om fem socialsekreterare som hanterar ärenden inom våld i nära relationer. Vi använder oss av verksamhetssystemet Combine. Extern handledning ingår i tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du har god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag och vi ser gärna att du har erfarenhet från myndighetsutövning inom socialtjänsten. Som person är du noggrann, flexibel och självständig och har lätt för att hantera situationer där planering och förutsättningar snabbt kan ändras.
Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, behöver du vara utåtriktad och positiv och ha en god förmåga till samarbete. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.