Socialsekreterare - Ekonomiskt bistånd

Arbetsbeskrivning

Är du en socialsekreterare som tidigare har arbetat med myndighetsutövning? Vi söker nu en socialsekreterare till vår uthyrningsverksamhet i Stockholmsområdet. Som konsult hos Bemannia får Du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden.

Dina arbetsuppgifter:

Du kommer att handlägga ärenden om ekonomiskt bistånd enligt Socialtjänstlagen. Du kommer också att arbeta med individuellt motivations- och uppföljningsarbete. I arbetet ingår det även att samarbeta med andra aktörer inom och utanför förvaltningen.



Dina kvalifikationer:

- Socionomexamen

- Några års erfarenhet från socialtjänsten med att handlägga ekonomiskt bistånd

- Kunskaper i BBIC, MI och Instrument X är meriterande

- Kunna uttrycka dig väl, både i tal och skrift, på svenska och engelska.



Dina personliga egenskaper:

Vi söker dig som har en stabil, trygg personlighet som inger förtroende. Du har god pedagogisk förmåga, är lyhörd och går in helhjärtat för dina arbetsuppgifter. Du är en duktig samordnare med god förmåga till att administrera och strukturera.

Vi värdesätter de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Så här söker du:

Om Du finner tjänsten intressant rekommenderar vi Dig att registrera Din ansökan på vår hemsida (www.bemannia.se/cvregistrering), detta så att du ligger med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Det går även att skicka in Din ansökan innehållandes CV och ett personligt brev till jobb@bemannia.se, märk ansökan med referens: "Socialsekreterare - Ekonomisk bistånd"

Skicka in din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter runtom i Sverige.

Bemannia är medlem i Bemanningsföretagen och är ett auktoriserat bemanningsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna samt SEKO. Bemannia är kvalitetscertifierat enligt Kvalitetsledningssystem ISO 9001:2008, Miljöledningssystem 14001:2004 samt Arbetsmiljöcertifierat enligt OHSAS 18001:2007. Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 35 år.

Välkommen till Bemannia - Rätt Person Direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Vikariat.
  • Publicerat: 30 september 2013

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Försörjningsstödshandläggare

Försörjningsstödshandläggare

7 november 2024

Socialsekreterare barn- och ungdomsgrupp, Solna stad

Socialsekreterare barn- och ungdomsgrupp, Solna stad

6 november 2024

6 november 2024

Socialsekreterare, till barn och ungdom

Socialsekreterare, till barn och ungdom

6 november 2024