OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Vår arbetsplats ligger mitt i centrala Partille med ca 5 minuters gångavstånd till köpcentret Allum, buss och tågstation. Det finns även möjlighet för dig att parkera din cykel i låst utrymme. I kommunhuset har vi ett nyrenoverat och välutrustat gym med fri tillgång. Du har möjlighet att arbeta på distans och vi arbetar aktivt med digitala möten.
Vill du komma till en arbetsplats där du kan påverka? Vill du jobba i en stabil organisation där du får utvecklas? Partille kommun är en lagom stor kommun som är lätt att få överblick över. Vi har ett gott internt samarbete inom förvaltningen och med andra viktiga samarbetspartners. Vi är tillräckligt många för att kunna göra ett gott arbete och samtidigt tillräckligt få för att kunna samarbeta på ett smidigt sätt. Tillsammans har vi fokus på att utveckla resurserna hos dem vi är till för. Varje medarbetares kompetens är viktig.
På enheten för ekonomiskt bistånd arbetar nio socialsekreterare fördelade på mottagningsfunktion och långsiktigt bistånd. Arbetet leds av en enhetschef och två 1.e socialsekreterare. Som socialsekreterare hos oss får du engagerade arbetskamrater, nära och tillgänglig arbetsledning och löpande processhandledning.
Nu finns möjligheten att bli en av oss!
ARBETSUPPGIFTER
Vi satsar och söker nu ytterligare en socialsekreterare till vår enhet för arbete kring långsiktigt bistånd.
På enheten ekonomiskt bistånd arbetar vi bland annat med att utreda, bedöma och besluta om ekonomiskt bistånd. Vårt mål är att stödja människor till egen försörjning och vår gemensamma värdegrund är att varje individ har inneboende resurser och förmåga till eget ansvar.
Arbetsgruppen inom ekonomiskt bistånd präglas av stort engagemang och kompetens och vi ser även gärna nyexaminerade sökande för tjänsten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan likvärdig beteendevetenskaplig högskoleutbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer och socialt utredningsarbete. Erfarenheter om ekonomiskt bistånd och arbete med ansökningar via e-tjänst är meriterande.
För att lyckas i ditt uppdrag ser vi att du har god samarbetsförmåga, är flexibel och har en förmåga att prioritera. En god människosyn, empati, engagemang och ett genuint intresse för sociala frågor och samhällsförändringar är värderingar som genomsyrar vår verksamhet.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet!
Varmt välkommen med din ansökan! Intervjuer sker löpande under ansökningstiden.
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Frederiksen Angervall
031 792 10 70
Enhetschef Suzanne Billberg
031-792 18 02
Avdelningschef Peter Nilsson
031-792 16 62
SSR Susanne Wessman
031-792 10 00
Vision Annika Dimberg
031 - 792 10 00
Avdelningschef Frida Atterstam
031-792 16 96
Enhetschef Anna-Karin Eglén
031 - 792 16 82
Enhetschef Helene Ardestam
031 - 792 13 36
Fältsekreterare Tinna Molén
031-792 13 13
Metodutvecklare Eva Ahlstedt
031 792 10 52