Arbetsbeskrivning
Vi söker
Dig som har en socionomexamen och som har minst fem års erfarenhet av rollen som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd. Uppdraget är i en kommun i Stockholms län, närliggande kommun till Märsta. Uppdraget startar 19 november och pågår till årsskiftet på heltid. För att vara rätt person för uppdraget ska du;
– Ha en socionomexamen
– Ha minst fem års arbetserfarenhet inom området ekonomiskt bistånd
– Du behöver ha god vana i bedömning av det ekonomiska biståndet och eventuellt behov av boende.
– Du behöver kunna hantera processen för nyanlända.
– Kunna vara självgående och självständig i ditt arbete.
– Ha goda kunskaper av verksamhetssamhetsystemet LifeCare.
– Som person har du lätt för att samarbeta både med klienter och kollegor och har ett professionellt förhållningssätt.
– Ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i både tal och skrift.
– Kunna arbeta på arbetsplatsen.
– Ha B-körkort.
Arbetsuppgifter
Sedvanliga arbetsuppgifter som handläggare vid ekonomiskt bistånd. Du kommer att handlägga om ansökningar om ekonomiskt bistånd enligt gällande lagstiftning, träffa klienter och upprätta plan mot självförsörjning.
Anställning
Du kommer att bli anställd som konsult för Vårdlänken Bemanning Rekrytering, med varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse.
Som konsult hos oss erbjuds du:
• Konkurrenskraftig lön och intressanta uppdrag i olika verksamheter
• Kollektivavtal, tjänstepension, friskvårdsbidrag och semesterersättning
• Stora möjligheter att själv välja arbetsplats och arbetstider
• Hjälp med resa och boende om du arbetar på annan ort
• Introduktion och kontinuerlig coachning så att du snabbt kommer in i din roll
• En dedikerad och tillgänglig konsultchef, som själv varit verksam inom ditt yrkesområde
• Inbjudningar till seminarier och konsultträffar
Vårdlänken är ett auktoriserat bemanningsföretag genom arbetsgivarorganisationen Almega – en trygghet för dig som konsult. Det innebär bland annat att vi har kollektivavtal och gedigna ansvars- och olycksfallsförsäkringar för våra konsulter, samt att vi betalar in till din tjänstepension från den allra första kronan du tjänar.
Ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss via ansökningsformuläret. Urval och intervjuer sker löpande, så vi tar tacksamt emot din ansökan så snart som möjligt. Vid frågor om tjänsten, var vänlig kontakta kontaktpersonen nedan. På www.vardlanken.se/lediga-jobb presenterar vi alla våra lediga uppdrag.
Om oss
Vårdlänken Bemanning Rekrytering förmedlar intressanta konsultuppdrag och tjänster till dig som är läkare, sjuksköterska, undersköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut, socionom, chef eller har annan profession inom vård eller socialt arbete. Vårt mål är att ge dig ett flexibelt och utvecklande arbetsliv, samtidigt som vi tillsammans bidrar till en välfungerande vård- och omsorgssektor genom rätt kompetens på rätt plats.
Vi har över 25 års erfarenhet av vårdbemanning. Våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom hälsovård, sjukvård och omsorg över hela Sverige. Vi hjälper dem med skräddarsydda bemanningslösningar och hjälper även till att rekrytera personal till fasta tjänster. Det gör oss till helhetsleverantör av kompetens inom vård- och omsorgsområdet.
Läs mer på www.vardlanken.se, samt följ oss på Linkedin: www.linkedin.com/company/vardlanken
Kontaktpersoner
Sofie Tärnblom
sofie@vardlanken.se
+4608855460
Therese Löfall
therese@vardlanken.se
+4608855460
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Bergvall Henriksson
08-120 281 23
Lena Bergvall Henriksson
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Anders Tegner
08-120 281 21
Ida Gustafsson
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Therese Löfall
08-85 54 60
Lena Bergvall Henriksson
08- 85 54 60
Felicia Davidsson
08-85 54 60
Anders Tegner
08-85 5460