OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Svalövs kommun – med ett strategiskt läge inom familjen Helsingborg – erbjuder närhet, optimism och ett gynnsamt klimat för arbete och liv. Bra kommunikationer gör det lätt att arbetspendla. Här bor ca 14 300 invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Nu är vi i behov av att utöka med ytterligare medarbetare på integration. På ekonomiskt bistånd arbetar tre socialsekreterare med att utreda, bedöma och besluta rätten till ekonomiskt
bistånd/försörjningsstöd. Inom arbetsgruppen finns också en stödfunktion i form av en handläggare som arbetar nära
socialsekreterarna samt en bostadssamordnare. Vi arbetar tillsammans med arbetsmarknadsenheten, AME, för att kunna erbjuda biståndstagare
möjlighet till sysselsättning. I din roll kommer du att ha stort fokus på migrationsfrågor där operativt arbete kommer att ske i form av mottagning, integration samt hantering av administrativa frågor kopplat till flyktingmottagande. Tjänsten kommer till stor del innebära att man har ett fokus som är "hands on". Du kommer även att vid behov stötta upp vid ordinarie handläggning kopplat till ekonomiskt bistånd.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med socionomexamen och erfarenhet av arbete inom ekonomiskt bistånd alternativt att du har förvärvat erfarenhet som bedöms lämplig för arbetsuppgifterna. Du ska ha jobbat med inriktning flyktingsamordning och ha en god insyn i migrationsfrågor. Som person är du engagerad,
positiv och bidrar med arbetsglädje till arbetsplatsen. Du är öppensinnad och nytänkande och har ett lösningsfokuserat
förhållningssätt. Vi ser gärna att du både kan jobba operativt och strategiskt. Du har en god administrativ
förmåga och ett flexibelt tankesätt där du kan omprioritera dina uppgifter under dagen om akuta situationer skulle uppstå.
Vidare har du också lätt för att samarbeta tillsammans i ett team med ett gemensamt ansvarstagande, likväl som att du
arbetar självständigt i dina egna ärenden. I rollen som socialsekreterare är det viktigt att du som person är trygg och stabil i
dig själv, har god serviceförmåga och ett gott bemötande. Att du är bra på att lyssna och kommunicera är en förutsättning
till att kunna skapa dialog med de vi är till för, i syfte att hitta de bästa lösningarna. Det är meriterande om du tidigare har
arbetat i Lifecare/ ProCapita.
Du har mycket goda kunskaper i att uttrycka dig både i tal och skrift samt en god digital kompetens.
Urval görs löpande och intervjuer kan komma att hållas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid
personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar samt för att säkerställa kvaliteten i vår urvalsprocess. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Svalövs kommun är en allmän handling.
Användaren samtycker till och godkänner att Aditro hanterar personuppgifter i enlighet med Aditros Policy om Personuppgifter och Cookies.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till 0771-693 693.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss all kontakt från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Flyktingsamordnare Ola Knutsson
0418 - 47 50 52
Verksamhetschef IFO Mikael Lindberg
0418-47 53 52
Flyktingsamordnare Ola Knutsson
0418-47 50 42
Socialsekreterare Nexhmije Limani
0418-475027
Enhetschef Marie Ewéo
0418-475078