OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
En socialsekreterare ensamkommande barn
Vi söker en socialsekreterare somvill vara med och utveckla verksamheten inom Integrationsenheten. Enhetenbestår av 3 socialsekreterare som arbetar med ensamkommande barn, 2socialsekreterare som arbetar med vuxna flyktingar, 1 tjänst som administratör,1 boendesamordnare samt 1 enhetschef.
Vi erbjuder attraktiva löner, möjlighettill kompetensutveckling, subventionerad friskvård, flextid samt externhandledning.
Du kommer att arbeta medspännande arbetsuppgifter tillsammans med kollegor i en glad och trivsam grupp.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta medmyndighetsutövning enligt SoL, LVU och Föräldrabalken. Arbetsuppgifterna bestårav att kartlägga, utreda och bedöma ensamkommande barns behov av stöd och skyddsamt behov av särskilt förordnad vårdnadshavare. Du kommer också att arbeta meduppföljning av insatser såsom placering i HVB-hem eller familjehem samt olikaöppenvårdsinsatser. Vid behov är du behjälplig med att rekrytera familjehem förensamkommande barn. Du kommer att ha mycket samverkan med HVB-hem ochfamiljehem, gode män, särskilt förordnade vårdnadshavare, skolan samt personersom är viktiga för barnet.
Vi använder BBIC som utredningsmodell och harTreserva som verksamhetssystem. Vi erbjuder utbildningen inom BBIC.
Kvalifikationer
Vi söker dig som harsocionomexamen.
Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete inommyndighetsutövning, gärna inom barn- och familjeområdet. Du ska ha godakunskaper i relevant lagstiftning. Kunskap om BBIC är meriterande. Du ska kunnauttrycka dig väl i tal och skrift och ha god förmåga att analysera och i skriftdokumentera ditt arbete. Du ska kunnaarbeta självständigt men också samarbeta med andra. Du bör ha lätt för attskapa förtroendefulla relationer. B-körkort krävs.
Vi kommer att lägga stor viktvid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Upplysningar lämnas av
Sektionschef Camilla Tjäder0140-681 83
Enhetschef Anna Lindhe Erixon0140-681 36
Fackliga representanter
Fackliga representanter nås via Tranås kommuns växel 0140-681 00.
Varmt välkommen med din ansökan innehållande personligt brev med personuppgifter, CV och betyg senast 2017-02-28.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Tranås kommun samt möjliggöra en god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har Tranås kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.