Socialsekreterare, Familjehem Örebro

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: Sö 167/2010 OM BEFATTNINGEN Familjehem Örebro är en arbetsgrupp som ingår i administrativa enheten inom socialförvaltningen.Gruppen arbetar med rekrytering och utredning av familjehem, kontaktfamiljer samt särskilt förordnade vårdnadshavare.Utredning görs enligt behovsområdena i BBIC (Barns behov i centrum).[ Anordna utbildning och annan kompetensutveckling för uppdragstagare.Gruppen ansvarar även för kommunens jourhemsverksamhet.HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER Att rekrytera, utreda och utbilda familjehem, kontaktfamiljer och särskilt förordnade vårdnadshavare till ensamkommande barn.Samarbeta med kollegor inom arbetsgruppen samt inom förvaltningen.Samverka med interna och externa verksamheter.KOMPETENSKRAV - Socionomexamen - Erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänsten - B-körkort - Kunskaper om BBIC (barns behov i centrum) Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet där bla samarbetsförmåga ses som viktigt.ÖVRIGT MERITERANDE - Goda datorkunskaper - Erfarenhet av nätverksarbete - Erfarenhet av familjehemsvård - Kunskap om andra kulturer utifrån behoven hos målgruppen ensamkommande barn SYSSELSÄTTNINGSGRAD OCH VARAKTIGHET 100%, tillsvidare.Vi önskar att du lämnar din ansökan via länken nedan.Vi undanber[oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 21 september 2010
  • Ansök senast: 5 oktober 2010

Liknande jobb