OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialsekreterare, felaktiga utbetalningar
AOV:2014:50
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Vi söker två socialsekreterare som vill arbeta med utredningar av felaktiga utbetalningar, (FUT handläggare) inom ekonomiskt bistånd.
Arbetsuppgifter
Som handläggare av FUT så ska du arbeta med att ta fram rutiner för handläggning av felaktiga utbetalningar samt utreda bidragsbrott. Tillsammans med övriga handläggare ska du även gå igenom ärenden och vara ett kvalificerat stöd i hur man kan upptäcka felaktiga betalningar. Du ska genomföra kontroll av utbetalningar och vara ett stöd i att se till att handläggningen av försörjningsstöd sker utifrån gällande lagar och riktlinjer samt återföra erfarenheter och iakttagelser till handläggarna och deras chefer. Du skall medverka till att goda rutiner upprättas och följs och medverka som vittne i rättegångar om bidragsfusk.
Kvalifikation
Vi söker dig som har soicionomexamen och har erfarenhet av arbete med försörjningsstöd och gärna erfarenhet som FUT handläggare. Arbetet kräver mycket god administrativ förmåga, samt förmåga till självständiga bedömningar. Det är viktigt att du är noggrann. Då dokumentation och kommunikation ingår i arbetet krävs det att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet kräver att du har förmåga att samarbeta med dina kollegor samt övriga samarbetspartners. Vidare krävs B körkort.
Anställningsvillkor
Allmän visstidsanställning, 100%. Tillträde snarast efter överenskommelse med varaktighet ett år.
För mer information, ta kontakt med
Maria Sjöberg Olsrup, Enhetschef, 044-13 69 81
För facklig information, ta kontakt med
Carina Sickdal, TCO, 044-13 48 83
Andreas Jeppsson, SACO, 044-13 53 84
Sista ansökningsdatum
2014-08-18. Intervjuer kommer att ske löpande.
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21