OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu söker vi en vikarierande kollega då vår nuvarande medarbetare ska gå på tjänstledighet.
Delar du vår vision om att vara bäst på att vara kommun och vill arbeta med utveckling inom området ekonomiskt bistånd och vägen till egen försörjning? Läs då vidare!
Ditt uppdrag
Arbets- och Etableringsenheten lyder under arbets-och företagsnämnden och ansvarar för flyktingmottagande och ensamkommande barn. Enheten ansvarar också för ekonomiskt bistånd och arbetsmarknadsinsatser. För att på bästa sätt möta de Nackabor som behöver tillfälligt stöd via ekonomiskt bistånd är vi övertygade att det krävs ett tydligt arbetssätt med fokus på att så snabbt och effektivt som möjligt hitta vägar ut i egen försörjning. Målet är att förebygga och minska arbetslöshet där varje person i arbete är en vinst.
Enheten drivs av utveckling, vi uppdaterar löpande våra arbetsprocesser för både ekonomiskt bistånd, etablering och integration, för att möta medborgarnas behov. Enheten består av 38 medarbete som är en stabil, oerhört välkomnande och inkluderande arbetsgrupp- ett drömteam!
Enhetschefen Pia har i sitt ledarskap fokus på kvalitet, lyhördhet, delaktighet samt ordning och reda. Tillsammans med biträdande enhetschef Kirsti säkerställer de att verksamheten drivs utifrån devisen ”håll huvudet kallt och hjärtat varmt”.
Rollen innebär till exempel att:
Utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd Ta emot flyktningar och tillsammans med karriärvägledare stödja dessa i etableringsprocessen Samverka med andra aktörer både internt och externt.
Är det här du?
Vi tror att du är en person som har ett strukturerat arbetssätt och gör självständiga bedömningar samtidigt som du kan samverka i team. Du är proaktiv och har ett positivt förhållningssätt, även när det är mycket på gång. Du värdesätter mångfald på alla sätt och har förmågan att se möjligheter och förmedla hopp till människor i kris och/eller med en komplex livssituation. Du har en mycket god kommunikativ förmåga i så väl tal som skrift.
Vi ser det som meriterande om du har:
- Socionomutbildning eller liknande högskoleutbildning
- Du har erfarenhet av ekonomiskt bistånd
- Erfarenhet av myndighetsutövning
- Kunskap av verksamhetssystemen Abou, Procapita, Lifecare och/eller Artvise
Om arbetsplatsen
Ett roligt och omväxlande arbete i en positiv arbetsgrupp. Du kommer att få en individuellt anpassad introduktion till arbetet. Hos oss får du möjlighet att bidra med din kompetens till den utveckling vi befinner oss i.
I Nacka får du möjlighet att arbeta i en kommun som vill vara bäst i Sverige på att vara kommun, och som har öppenhet och mångfald som sin vision och en grundläggande värdering att lita på människors kunskap, vilja och förmåga. På den här enheten har det resulterat i ett spännande digitalt arbete med robot för att möta upp vad våra målgrupper bäst behöver. Vår robot hjälper även enheten istället för assistenter, vilket gör att mycket tid frigörs så att mer tid kan läggas åt kundkontakten.
Intresserad?
Tjänsten är ett vikariat på heltid från 1 juli 2022 tom 31 december 2022 med möjlighet till förlängning.
Om du vill bli en del av Nacka kommun, tveka inte att skicka in din ansökan! Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta mig på kirsti.kanttikoski@nacka.se, 08-59845637.
Urvalet kommer att ske löpande och denna tjänst kan komma att tillsättas före ansökningstidens utgång. Sista ansökningsdag är 2022-06-19.
Vi ser fram emot att få din ansökan!
Nacka är en av Sveriges mest attraktiva och välrenommerade kommuner. Med fokus på mål, resultat, hållbart medarbetarengagemang och ständig utveckling strävar Nacka efter att bli bäst på att vara kommun. Nacka kommun är arbetsgivaren för dig som med stor frihet förnyar och gör skillnad.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.