OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Örgryte-Härlanda ligger i östra delen av Göteborg och har drygt 56 000 invånare. På stadsdelsförvaltningen arbetar vi på uppdrag av politikerna i stadsdelsnämnden med service till invånarna inom förskola, skola, äldreomsorg, individ- och familjeomsorg, funktionshinder, hemsjukvård samt kultur och fritid. Örgryte-Härlanda stadsdelsförvaltning har cirka 3 500 anställda.
Vår vision i stadsdelen är att vi tillsammans skapar möjligheter till ett självständigt liv och förutsättningar för ett hållbart samhälle. Vi är engagerade, öppna och en del av omvärlden. Människors resurser och egen kraft är utgångspunkten i vårt arbete och delaktighet skapar ömsesidigt förtroende och trygghet.
Vi arbetar utifrån de fyra förhållningssätten: Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi tänker nytt, vi samarbetar och vi bryr oss.
ARBETSUPPGIFTER
Enheten för Funktionsstöd i Örgryte-Härlanda söker nu en ny socialsekreterare med huvudsaklig inriktning psykiska funktionsnedsättningar.
Som socialsekreterare inom funktionshinderenheten arbetar du med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Arbetet innebär myndighetsutövning, vilket kräver ansvarstagande samt ödmjukhet för att de beslut som vi fattar påverkar människors liv. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv för den enskilde individen och vi samarbetar med den enskildes nätverk, utförare av insatser samt andra myndigheter och organisationer.
Enhetens två välmeriterade förste socialsekreterare ansvarar för metodhandledning individuellt och i grupp för stöd i det dagliga arbetet. Målet för arbetet är att hjälpa personer med funktionsnedsättningar och deras anhöriga, att få rätt stöd och service för att kunna leva som andra och delta aktivt i samhället.
Hos oss blir du delaktig i ett glatt och öppet gäng med god och bred kompetens. Du får här ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet att påverka, samt tillgång till både metod och processhandledning. Även kompetensutveckling och omvärldsbevakning är en viktig del i arbetet hos oss. Gruppen avtalsstöd är kopplat till enheten i samband med extern upphandling av boendeplatser.
KVALIFIKATIONER
Du som söker dig till oss är utbildad socionom. Erfarenhet av arbete med myndighetsutövning är meriterande. Goda kunskaper om gällande lagstiftning och samverkande myndigheter ger klara fördelar i ditt arbete.
Vi söker dig med stort intresse och kunskap om personer med psykisk funktionsnedsättning och de konsekvenser som detta skapar för den enskilde och dennes omgivning. Då tjänsten innefattar administrativt arbete behöver du med lätthet kunna uttrycka dig väl i svenska språket, både i tal och skrift.
Som socialsekreterare har du en god förmåga att skapa kontakter, samarbeta och underhålla relationer. I din roll är du engagerad, lugn och har ett tillmötesgående och professionellt förhållningssätt där du lägger vikt vid att ömsesidig förståelse uppnås i möten. Du är lojal och handlar i enlighet med beslut, mål, policys och riktlinjer samt har en problemlösande och analytisk förmåga.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
Stadsdelsförvaltningen Örgryte-Härlanda vill ta tillvara de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning tillför verksamheten.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Marianne Thellsten
031-365 50 30
HR-specialist Jenny Pålsson
031-365 50 37
Rektor Ann-Charlotte Jonasson
031-3656710
Biträdande rektor Ånässkolan Malin Friberg
031-365 67 11
Rektor Ulrika Clarberg Ryding
031-365 66 68
Rektor Elisabeth Cadier
031-365 51 77
Rektor Monika Steiner
031-365 52 83
Enhetschef Pernilla Hellsten
031-365 67 86
Enhetschef Pia Lilja
031-365 50 62
Rektor Anette Ambrén
031- 365 61 30