OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg erbjuder kommunal service till cirka 46 000 invånare i områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby. Stadsdelsförvaltningen ansvarar bland annat för kommunal hälso- och sjukvård, förskola, skola, kultur, fritid, omsorg för individer och familjer samt omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt främsta mål är att skapa förutsättningar för var och en att känna samhällsgemenskap.
Områdena i Östra Göteborg ligger nära Göteborgs centrum, men har samtidigt unika naturlandskap och en varierande bebyggelse. Utveckling och förnyelse sker på många platser. Infrastruktur, bostäder samt kommersiell och kommunal service byggs ut för framtiden.
Förvaltningen har cirka 2 500 medarbetare som arbetar för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Vill du vara med och bidra till detta?
ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderenhetens huvudsakliga uppdrag är att utreda och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och LSS, lagen om stöd oh service till vissa funktionshindrade.
På enheten arbetar 18 socialsekreterare, en metodhandledare, en byråsekreterare, en anhörigkonsulent samt enhetschef.
Arbetsuppgifterna inom vakant tjänst är främst att utifrån ansökningar utreda och fatta beslut enligt LSS till vuxna och barn med funktionshinder.
Vi erbjuder Dig ett omväxlande och utmanande arbete. Som socialsekretare kommer du att ha tillgång till både metod och processhandledning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet från utredningsarbete, gärna inom funktionshinderområdet och då särskilt personlig assistans.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga. Du ska kunna ta ansvar vilket innebär att arbeta självständigt men också att be om hjälp vid behov.