OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg erbjuder kommunal service till cirka 45 000 invånare i områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby. Stadsdelsförvaltningen ansvarar bland annat för kommunal hälso- och sjukvård, förskola, skola, kultur, fritid, omsorg för individer och familjer samt omsorg för äldre och personer med funktionsnedsättning. Vårt främsta mål är att skapa förutsättningar för var och en att känna samhällsgemenskap. Områdena i Östra Göteborg ligger nära Göteborgs centrum, men har samtidigt unika naturlandskap och en varierande bebyggelse. Utveckling och förnyelse sker på många platser. Infrastruktur, bostäder samt kommersiell och kommunal service byggs ut för framtiden. Förvaltningen har cirka 2 500 medarbetare som arbetar för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Vill du vara med och bidra till detta? ARBETSUPPGIFTER Utredningsgruppen inom Funktionshinder består av socialsekreterare och en 1:soc.sekr som utreder o fattar beslut om insatser enligt SoL o LSS för personer med olika former av funktionshinder. Vi erbjuder Dig ett omväxlande och krävande arbete i en välfungerande arbetsgrupp. Som nyanställd får du en mentor i gruppen och en närvarande arbetsledning. Vi har metodhandledning varje vecka av 1:soc.sekr samt extern processhandledning. Vi arbetar aktivt med verksamhetsutveckling. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är socionom eller motsvarande och har erfarenhet från utredningsarbete, helst inom funktionshinderområdet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, ett bra bemötande och god samarbetsförmåga som bidrar till ett gott arbetsklimat. Du ska kunna ta ansvar vilket betyder både att arbeta självständigt men också att be om hjälp vid behov. För vår verksamhet är det viktigt att kunna se den enskildes möjligheter.