OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 2 500 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor cirka 46 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling och förnyelse sker inom många områden.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderenhetens huvudsakliga uppdrag är att utreda och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. På enheten arbetar 19 socialsekreterare, metodhandledare, byråsekreterare, anhörigkonsulent samt enhetschef.
Arbetsuppgifterna inom aktuell tjänst är främst att utreda och fatta beslut enligt SoL och LSS till barn och ungdomar med funktionshinder.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete. Som socialsekreterare kommer du att ha tillgång till både metod och processhandledning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom och har erfarenhet från utredningsarbete, gärna inom funktionshinderområdet och med barn och ungdomar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga. Du ska kunna ta ansvar vilket innebär att arbeta självständigt men också att be om hjälp vid behov. Socionomexamen eller motsvarande.