OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 3100 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor cirka 47 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling och förnyelse samt expansion sker inom många områden.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
ARBETSUPPGIFTER
Funktionshinderenhetens huvudsakliga uppdrag är att utreda och fatta beslut om insatser enligt Socialtjänstlagen och LSS, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade. På enheten arbetar 23 medarbetare varav 19 som socialsekreterare.
Arbetsuppgifterna inom aktuell tjänst är främst att utreda och fatta beslut enligt SoL och LSS till människor med psykiska funktionsnedsättningar.
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utmanande arbete. Som socialsekreterare kommer du att ha tillgång till både metod och processhandledning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom och har erfarenhet från utredningsarbete, gärna inom funktionshinderområdet och med psykiska funktionsnedsättningar.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper så som ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga. Du ska kunna ta ansvar vilket för oss innebär att kunna arbeta självständigt men också att be om hjälp vid behov.
Välkommen med din ansökan!