OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I januari 2011 organiseras Göteborgs Stad i 10 stadsdelsnämnder istället för 20. Centrum är en av de 10 stadsdelsförvaltningar. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd och vårt uppdrag är att ge viss kommunal service till Centrums 57 000 invånare. Vår verksamhet är indelad i tre verksamhetsområden: - Förskola, skola och bibliotek. - Individ- och familjeomsorg samt insatser för personer med funktionshinder. - Äldreomsorg och hemsjukvård. "Ett bra liv för alla människor i Centrum" är vår vision. Vi strävar hela tiden efter att utveckla våra verksamheter. I detta arbete utgår vi från våra brukare och invånare men även från dem som besöker vår stadsdel. Förvaltningens totala budget omsluter cirka 1,5 miljarder kronor. Vi är drygt 2 200 anställda och i vår förvaltning. I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter. Inom Funktionshinderenheten arbetar 12 socialsekreterare. Arbetsuppgifterna består i att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen, SOL, och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade, LSS. Du skall med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med psykiska- och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att kartlägga, utreda behov, bedöma samt fatta beslut om bistånd och insatser enligt socialtjänstlagen (SOL) och lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Du ska med hjälp av din kunskap, kreativitet och ett bra bemötande se till att människor med psykiska eller neuropsykiatriska funktionsnedsättningar får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina förutsättningar. Du ska kunna tolka lagar och riktlinjer för att arbeta med en korrekt myndighetsutövning. Du ska också samverka med externa och interna samverkanspartner som är viktiga utifrån personernas livssituation. Du deltar i handledning och erbjuds olika utbildningar och Du deltar i metodhandledning i grupp och individuellt. KVALIFIKATIONER Socionom eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömmer likvärdig. Vi vill att du har flera års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning utifrån SOL och LSS. Vi vill att du har erfarenhet av att möta människor med psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar. Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig muntligt och skriftligt. Du är strukturerad och tydlig. Du har ett bra bemötande och är lyhörd. Du är positiv och ser möjligheter istället för problem, är självständig och bra på att samarbeta. Du medverkar till ett bra arbetsklimat på arbetsplatsen. Du har förmåga till nytänkande. Gärna erfarenhet av WebbSotis och/eller Treserva.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48