OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Individ och familjeomsorgen i Arboga bygger vår verksamhet på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vi har fokus på att göra bästa möjliga för våra vuxna, barn och ungdomar i kommunen. Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för Dig!
Beskrivning
Individ och Familjeomsorgen söker socialsekreterare till Barn- och ungdomsenheten.
Du kommer att arbeta som utredande socialsekreterare för barn och unga där arbetet innebär att genomföra utredningar (SoL och LVU) efter att det inkommit ansökningar om stöd eller orosanmälningar, placera barn som inte kan bo kvar hemma samt följa upp öppenvårdsinsatser. Vi har som rutin att vara två socialsekreterare i utredningsprocessen.
Vi arbetar utifrån BBIC, Signs of Safety och har ett familjeorienterat arbetssätt som innebär nära samarbete internt inom IFO. Vi arbetar aktivt tillsammans för att nå förbättrade livsvillkor och hitta lösningar för barn, ungdomar och deras familjer i första hand i deras hemmiljö. I arbetet ingår även att arbeta förebyggande i samverkan med andra samhällsaktörer, både internt och externt.
Socialförvaltningen arbetar i verksamhetssystemet ProCapita.
Vad kan vi erbjuda dig?
Du kommer till en fungerande arbetsgrupp med ett nära ledarskap som arbetar aktivt med utvecklingsfrågor. Ditt arbete sker tillsammans en teamledare, ytterligare fyra socialsekreterare, en mottagningssekreterare, två barnföljare samt två familjehemssekreterare. I Barn och familjeenheten ingår ytterligare ett team bestående av teamledare, familjebehandlare, familjerättssekreterare samt socialt ansvarig socionom.
När du börjar din tjänst hos oss får du en anpassad introduktion, oavsett om du har lång erfarenhet eller är nyexaminerad. Du får stöd i introduktionen av egen mentor, teamledare och chef, allt för att du ska få en så bra start som möjligt hos oss. Du kommer också vara en del av vår implementeringsresa gällande metoden Signs Of Safety.
Vi arbetar aktivt för en god hälsofrämjande arbetsmiljö med bl. a. delaktighet, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen samt en rimlig arbetsbelastning.
Egenskaper
Som person är du mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Du har förmåga att bibehålla fokus även i stressade situationer. Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och i nära samverkan med andra.
Kvalifikationer
För denna tjänst är uppvisande av erlagd socionomexamen, B-körkort samt ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister en förutsättning för anställning.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete med barn och familj. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.
Erfarenhet från att arbeta enligt BBiC och med verksamhetssystemet Procapita är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Arbetstid och omfattning
Heltid. Vikariat under hela 2023 med möjlighet till förlängning. Tillträde efter överenskommelse.
Lön
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvårdspeng och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.
Kontakt
Verksamhetschef Eva Lagerström, 0589–873 47
Teamledare Alexandra Carlsson, 0589- 870 86.
Facklig kontakt
Vision: Marina Lundgren, 0589-870 21
Akademikerförbundet: Clary Burman, 0589-871 50.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-12-15
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen.
Vår värdegrund skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. Den är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker:
"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga − plats för inspiration."
Välkommen du också!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Jarebo Enhetschef
0554-19451
Facklig representant träffas genom kommunens växel
0554-19100
Anna Jarebo/Enhetschef ifo
0554-19451
Tobias Nystrand/1:e socialsekreterare
träffas genom reception 0554-19450
Ellen Klicar Enhetschef Försörjningsstöd IFO
0371-815 56