OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på IFO Barn och familj i Arboga bygger vår verksamhet på de fyra grundstenarna Professionalism, Uthållighet, Mod och Innovation. Vi har fokus på att göra bästa möjliga för våra barn och ungdomar i kommunen. Har vi fångat ditt intresse? Då är detta ett jobb för dig!
En av våra socialsekreterare ska lämna oss för nya utmaningar.
Nu behöver vi dig för att arbeta med barn och ungdomar ur ett myndighetsperspektiv.
Beskrivning
Individ- och familjeomsorgen söker en socialsekreterare till barn- och familjeenheten. Du kommer att ingå i en kompetent, engagerad och välfungerande grupp som består av teamledare, mottagningssekreterare, socialsekreterare, barnföljare, familjehemssekreterare, biståndsuppföljare, familjebehandlare samt socialt ansvarig socionom. Vi arbetar aktivt för en god och hälsofrämjande arbetsmiljö med bland annat delaktighet, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen samt en rimlig arbetsbelastning.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar utifrån BBIC, Signs of Safety och har ett familjeorienterat arbetssätt. I arbetet ingår att, i enlighet med gällande lagstiftning, utreda, besluta om, genomföra placeringar och följa upp öppenvårdsinsatser. Vi arbetar aktivt tillsammans för att nå förbättrade livsvillkor och hitta lösningar för barn, ungdomar och deras familjer i första hand i deras hemmiljö. I arbetet ingår även att arbeta förebyggande i samverkan med andra samhällsaktörer, både internt och externt.
Socialförvaltningen arbetar i verksamhetssystemet ProCapita.
Egenskaper
Som person är du mogen, trygg, ansvarsfull och stabil. Du har förmåga att bibehålla fokus även i stressade situationer. Du tar initiativ till utveckling samt möter utmaningar och nya förutsättningar med ett positivt förhållningssätt. Du har förmågan att arbeta självständigt och i nära samverkan med andra.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete med barn och familj, att du kan se möjligheter och kommunicera på ett respektfullt sätt. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och bidrar med dina kunskaper och erfarenheter.
Erfarenhet från att arbeta enligt BBiC och med verksamhetssystemet ProCapita är meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Körkort
B-körkort krävs.
Lön
Månadslön och individuell lönesättning tillämpas.
Arboga kommun erbjuder dig bland annat friskvård och rökfri arbetstid! Vid all rekrytering tillämpar vi vår likabehandlingsplan.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2021-09-30.
Urval sker fortlöpande så välkommen med din ansökan redan idag!
Vi undanber oss all kontakt från annonserings- och bemanningsföretag i rekryteringen!
Bara en halvtimme från Örebro, Västerås och Eskilstuna ligger Arboga. I Arboga finns småstadens charm i storstadens närhet. Natur, skolor och fritidsaktiviteter ligger endast en promenad eller cykeltur bort. Många människor hämtar sin inspiration i Arboga. Vi har 14 100 invånare och drygt 1000 anställda i kommunen.
Värdegrunden PUMI skapar ett gemensamt förhållningssätt och genomsyrar kommunens alla verksamheter. PUMI är en kompass i det dagliga arbetet för alla medarbetare och politiker.
"Med ett professionellt förhållningssätt och en uthållig organisation erbjuder vi service och tjänster av hög kvalitet. Genom ett modigt medarbetarskap och innovativt tänkande förverkligas visionen, Arboga - Plats för inspiration"
Välkommen du också!