OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Beskrivning
Individ och Familjeomsorgen söker en socialsekreterare till Barn- och ungdomsenheten.
Du kommer att arbeta som socialsekreterare för barn och unga tillsammans med ett stort härligt gäng andra socialsekreterare. På enheten arbetar också två 1:e socialsekreterare, socialsekreterare i mottagningsgruppen och familjehemssekreterare samt administratör.
Vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö med delaktighet, fördelning av ansvarsområden, tydlighet och struktur, stöd i handläggningen, en rimlig arbetsbelastning och möjligheter att arbeta hemifrån.
Antal lediga befattningar: 2 st, om erforderliga beslut fattas. Tjänsterna är tillsvidare med tillträde 220905 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi förbehåller oss rätten att rekrytera löpande.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar utifrån barnrättsperspektiv med BBIC och bland annat Samarbete för Trygghet (Signs of safety) och iRiSk. I arbetet ingår att, i enlighet med gällande lagstiftning, utreda, bedöma, analysera och besluta om, genomföra och följa upp öppna insatser samt placeringar. Vi arbetar aktivt tillsammans för att nå förbättrade livsvillkor och hitta lösningar för barn, ungdomar och deras familjer i hemmiljö. I arbetet ingår även att arbeta förebyggande och familjeorienterat i samverkan med andra samhällsaktörer, både externt och internt, exempelvis med kommunens stödboende och familjeteam.
Socialförvaltningen arbetar i verksamhetssystemet LifeCare.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete med barn och familj, att du finner möjligheter och lösningar samt kommunicerar på ett respektfullt sätt. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att självständigt planera och strukturera ditt arbete. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav
Socionomexamen krävs för att få arbeta som myndighetsutövande socialsekreterare inom den sociala barn- och ungdomsvården.
Körkort B, manuellt växlad bil, erfordras.
Socialförvaltningen
Mora i hjärtat av Dalarna!
Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.
Välkommen med din ansökan till oss!
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.
Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02