Socialsekreterare IFO Barn- och ungdomsenheten

Arbetsbeskrivning

Ansök idag. Kollegor imorgon.



Beskrivning
Eftersom en av våra socialsekreterare fått en tjänst som 1:e socialsekreterare hos oss så söker vi socialsekreterare till Individ- och familjeomsorgen på Barn- och ungdomsenheten.

Du kommer att arbeta som socialsekreterare för barn och unga tillsammans med ett stort härligt gäng andra socialsekreterare. På enheten arbetar också tre 1:e socialsekreterare, socialsekreterare i mottagningsgruppen, familjehemssekreterare samt administratör.

Vi arbetar aktivt för en god arbetsmiljö med delaktighet, tydlighet, struktur, stöd i handläggningen, en rimlig arbetsbelastning, en gedigen introduktion samt möjligheter att arbeta hemifrån. Genom att antalet 1:e socialsekreterare har utökats till tre stycken, har stödet i handläggningen förstärkts ytterligare. Därutöver erbjuds du processhandledning externt. Vi arbetar för att medarbetare ska få utveckla ansvarområden då vi tror på att delaktighet och ansvar underlättar verksamhetsutvecklingen på vår enhet.

Antal lediga befattningar: 2 stycken, om erforderliga beslut fattas. Tjänsterna är tillsvidare med tillträde 2023-01-09 eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi förbehåller oss rätten att rekrytera löpande, så kom in med din ansökan så snart du kan!

Arbetsuppgifter
Vi arbetar utifrån barnrättsperspektiv med BBIC och bland annat iRiSk, Samarbete för Trygghet (Signs of safety) och ADAD. I arbetet ingår att, i enlighet med gällande lagstiftning, utreda, bedöma, analysera och besluta om, genomföra och följa upp öppna insatser samt placeringar. Vi arbetar aktivt tillsammans för att nå förbättrade livsvillkor och hitta lösningar för barn, ungdomar och deras familjer i hemmiljön. I arbetet ingår även att arbeta förebyggande och familjeorienterat i samverkan med andra samhällsaktörer, både externt och internt, exempelvis med kommunens stödboende och familjeteam.

Socialförvaltningen arbetar i verksamhetssystemet LifeCare.

Kvalifikationer
För tjänsten krävs socionomexamen. Vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning och socialt arbete med barn och familj, att du finner möjligheter och lösningar samt kommunicerar på ett respektfullt sätt. Du har en god utrednings- och dokumentationsförmåga samt förmåga att arbeta självständigt på ett rättssäkert sätt, planera och strukturera ditt arbete för att kunna hålla uppsatta tidsramar. Datafärdigheter relevant för ditt uppdrag krävs. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
Socionomexamen krävs för att få arbeta som myndighetsutövande socialsekreterare inom den sociala barn- och ungdomsvården.

Körkort B, manuellt växlad bil, erfordras.

För tjänsten krävs förmåga att uttrycka dig väl och obehindrat i tal och skrift på svenska, samt hjälpligt kunna uttrycka dig på engelska.

Socialförvaltningen

Mora i hjärtat av Dalarna!

Socialförvaltningens uppgift är att vara det yttersta skyddsnätet då människor i svåra situationer behöver stöd och hjälp och saknar andra hjälpmöjligheter. Socialförvaltningen är en förvaltning med drygt 700 medarbetare och har en budget på c:a 525 miljoner. Organisationen är uppdelad i fyra avdelningar: vård- och omsorgsboende, ordinärt boende, arbete och integration samt individ- och familjeomsorg. Förvaltningens uppdrag är att utreda och verkställa beslut inom SoL, LSS, HSL m fl.

Välkommen med din ansökan till oss!


Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här.
Det är summan av de vi är och allt vi gör.
Varje hemtjänstbesök, skolexamen och utlånad biblioteksbok.
Varje skollunch, brandkårsutryckning och nytt bostadsområde.
Vi är närheten till naturen och den rena luften.
De gamla traditionerna och de nystartade företagen.
Vi är vår fantastiska historia men också det som tar oss framåt.
Tillsammans gör vi Mora till ett hem.
Var med oss när vi växer som människor och kommun.
Idag och imorgon.


Vi värnar om din integritet, läs mer om Mora kommuns behandling av personuppgifter på vår https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.


Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mora kommun
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 2 januari 2023

Besöksadress

Fredsgatan 16 79280 Mora
None

Postadress

Fredsgatan 16
Mora, 79280

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024