OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialsekreterare inom barn och ungdom
AOV:2013:19
Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknad- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.
Har du erfarenhet av myndighetsutövande arbete inom socialtjänsten och intresse av att arbeta inom barn och ungdomsverksamheten?
Har du arbetat inom socialtjänsten med myndighetsutövande arbetsuppgifter, men kanske inte inom barn och ungdom? Har du ett genuint intresse av att arbeta med utredningar gällande barn, ungdomar och deras familjer? Vill du arbeta i en kommun där utbudet av insatser är stort?
Då erbjuder vi dig
- ett stimulerande och ansvarsfullt arbete
- erfaren arbetsledning
- trevliga kollegor
- extern handledning
Arbetsuppgifter
Stöd- och utredningsenheten består av två team, som arbetar nära tillsammans och ansvarar för handläggningen av ansökningar och anmälningar rörande barn, ungdomar och deras familjer. Förutom utredningar enligt SoL och LVU arbetar man med uppföljning av beslutade insatser och tvångsåtgärder.
Inom barn- och ungdomsverksamheten finns en utbyggd öppenvårdsverksamhet samt eget HVB som handläggarna har mycket samarbete med. Arbete och välfärdsförvaltningen har även andra egna insatsalternativ.
Kvalifikationer
För arbetet som socialsekreterare på stöd och utredningsenheten krävs det att du har socionomexamen och har erfarenhet av arbete inom IFO med myndighetsutövning. Det är meriterande om du har kunskaper om BBIC. B körkort är ett krav.
Det krävs också att du har vana av att arbeta självständigt och klarar att handlägga ärenden med sociala problem av skiftande karaktär. Vi förväntar oss att du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de familjer, som vi arbetar för. Du har god förmåga att analysera och i skrift dokumentera ditt arbete. Du ska ha god förmåga att hantera flera parallella processer och kunna prioritera de olika processernas moment.
Anställningsvillkor
Ett flertal tidsbegränsade anställningar, 1 år, 100 % med tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.
För mer information, ta kontakt med
Laila Jönsson, enhetschef, 044?13 59 13.
Veronica Svensson, enhetschef, 044-13 57 58
Sista ansökningsdatum
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval det innebär att vi kontinuerligt väljer ut de kandidater vi vill anställa. När vi valt kandidater tar vi bort annonsen. Är du intresserad innebär det att du snarast inkommer med din ansökan. Annonsen visas längst till och med 2013-08-31.
Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner på sidan. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21