OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heltid tillsvidare
Omsorgsförvaltningen leds politiskt av en omsorgsnämnd och en socialnämnd. Omsorgsförvaltningen har fem verksamhetsområden; Utredning och Beslut, Utveckling och Stöd, Stöd och Service, Stöd i Särskilt Boende samt Stöd i Ordinärt Boende. Förvaltningen sysselsätter ca 1350 medarbetare.
Arbetsbeskrivning:
Verksamhet utredning och beslut söker nu en socialsekreterare inom Familjerätten. Du kommer att arbeta inom det familjerättsliga området med fokus på barnens bästa. Du kommer att arbeta med b.la samarbetssamtal och även genomföra olika utredningar såsom faderskapsutredningar, vårdnads-, boende- och umgängesutredningar samt medgivandeutredningar gällande adoption.
Tjänsten innebär att du samarbetar med andra enheter kring utredningar, att du genomför personliga möten med både vuxna och barn och att du arbetar med dokumentation och andra förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Kvalifikationer:
Du har socionomexamen och gärna erfarenhet av utredningsarbete inom socialtjänsten och gärna inom familjerättsområdet. Du har goda kunskaper om dokumentation och kan uttrycka dig tydligt och koncist i tal och skrift. Svenska språket är ett krav. Du är en god organisatör med förmåga att prioritera och strukturera arbetet samt arbeta självständigt. Du har god förmåga att upprätta goda relationer och du är serviceinriktad i ditt sätt att arbeta. Du ska ha stor vana av att hantera datorn som arbetsredskap, och erfarenhet av Procapita, det datastöd vi använder, är meriterande. Personliga egenskaper har stor betydelse då du representerar myndigheten samtidigt som du i nära samverkan med den enskilde verkar för en korrekt myndighetsutövning. Den vi söker måste ha en förståelse och respekt för politiskt styrd verksamhet.
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.
Övrigt:
Arbetstidens förläggning är på vardagar dagtid.
Individuell lönesättning tillämpas, ange löneanspråk i ansökan. Körkort erfordras.
Tillträde snarast.
För mer information kontakta:
Enhetschef: Åsa Siebert 0454- 30 73 93
Fackliga företrädare:
Vision, Agneta Gårdesten, tel. 0454-30 77 09.
Ansökan:
Skriftlig ansökan ska tillsammans med CV och åberopade handlingar vara Karlshamns kommun, omsorgsförvaltningen, Rådhuset, 374 81 Karlshamn eller via e-post personal.omsorg@karlshamn.se tillhanda senast 2016-10-30. Ange Ref.nr i ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att ansöka via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan, då den bedöms gentemot andra sökande. En ansökan till Karlshamns kommun är en allmän handling.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser