Socialsekreterare inom funktionshinderområdet

Arbetsbeskrivning

Socialsekreterare inom funktionshinderområdet, två tjänster

till myndighetsutövning, Sociala omsorgsförvaltningen. Sista ansökningsdag: 2016-09-01.
(Ref nr 30:2016:35)

Vill du arbeta med barn, ungdomar och vuxna med någon form av funktionsnedsättning så har du hittat rätt!


Anställningsvillkor: Tjänsterna är tillsvidareanställningar på heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Arbetsuppgifter: Du har nu möjligheten att söka ett spännande, kreativt och stimulerande arbete där du huvudsakligen kommer att utreda, fatta beslut och följa upp beviljade insatser enligt Socialtjänstlagen (SOL) och Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) för personer med fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar i åldrarna 0-64 år.

Vår enhet består i dagsläget av 15 stycken engagerade handläggare som är indelade i tre arbetsgrupper. Vi arbetar för att alla medarbetare skall få möjlighet att utveckla sina egna ansvarsområden, då vi tror att delaktighet och ansvar medför att vi tillsammans utvecklar vår enhet.

Utöver utredningsarbete såväl på kontoret, som på olika vårdinrättningar och i den enskildes hem, innefattar arbetet en stor del av intern som extern samverkan. För att bevara och erhålla ny kunskap inom vårt ansvarsområde ges juridisk handledning av förvaltningens egen jurist.

Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling, friskvård samt att du ges stora valmöjligheter att självständigt lägga upp din arbetstid då vi har ett förmånligt flex-avtal. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Borås centrum. Hos oss får du ett arbete som ger mycket tillbaka då det du gör i ditt dagliga arbete förändrar många människors liv till det bättre.
Kvalifikationer: Du som sökande är utbildad socionom eller har en utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Självfallet vore det önskvärt om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, relevant juridisk kunskap samt god kännedom om vår målgrupp. Detta är dock ej ett krav, däremot ser vi gärna att du är villig att lära, har ett brinnande engagemang och en positiv inställning. Ett gott bemötande och ett yrkesmässigt förhållningssätt till människor i svåra livssituationer är en självklarhet för dig, likaså ett gott handlag med svenska språket såväl i tal som i skrift. Du gillar att samarbeta och tar dig an dina arbetsuppgifter med ett genuint intresse. Du har humor, delar gärna med dig av tidigare erfarenheter så som nyfunnen kunskap och är prestigelös i detta.

Vi ser framemot att träffa vår nya kollega!

Upplysningar lämnas av enhetschef Richard Brevik på tfn: 033-35 30 96 eller av områdeschef Susanne Sprigg tfn: 033-35 77 33. Fackliga företrädare nås via Borås Stads växel tfn: 033-35 70 00.

Vi arbetar med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Välkommen med din ansökan tillsammans med meritsammanställning senast 2016-09-01.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Tillträde enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 augusti 2016

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

Jourhems- och placeringshandläggare till Hägersten-Älvsjö Sdf

28 november 2024

28 november 2024

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

Socialsekreterare till Myndighet SoL (Vikariat)

28 november 2024

28 november 2024