OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Bergs kommun.
Här hittar man både lugnet och äventyret. Att bo och leva i Berg är enkelt, tryggt och naturligt. Här finns storslagen och ren natur på nära håll, stark entreprenörsanda och ett aktivt kultur- och föreningsliv. Den sydsamiska kulturen, rennäringen och det sydsamiska språket är en viktig del av kommunens identitet. Människor är öppna och jordnära och bryr sig om varandra. Idag har kommunen nästan 1300 företag, och rankas högt i Sverige vad gäller såväl företagsamhet som nyföretagande. Fjällvärlden är attraktiv för många, tillsammans med närheten till både Storsjön och Östersund.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Vi letar nu efter dig som är intresserad av en spännande och stimulerande tjänst, där du ges möjlighet att arbeta för att förändra många människors liv till det bättre.
Arbetsuppgifter
Socialtjänsten på Bergs kommun innefattar Individ- och familjeomsorg (IFO) samt biståndshandläggning inom äldreomsorg och LSS. Hos oss är samarbete centralt och vi arbetar dagligen för att hjälpa varandra i vårt gemensamma uppdrag. Du blir en viktig pusselbit i en spännande och ambitiös organisation som präglas av stark framåtanda.
Som socialsekreterare inom funktionshinderområdet kommer du främst att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). I arbetet ingår även att hantera ärenden enligt Socialtjänstlagen (SoL) för personer med fysiska och kognitiva funktionsnedsättningar. Utöver utredningsarbete, som sker på kontor, olika vårdinrättningar och i den enskildes hem, innefattar arbetet även intern och extern samverkan i form av bland annat samordnad individuell planering (Sip).
Kvalifikationer
Du som söker har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Tidigare erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens område, relevant juridisk kunskap samt god kännedom om målgruppen är meriterande. Dokumentationsvana, goda kunskaper i det svenska språket (såväl i tal som skrift) och körkort för personbil (B-körkort) är krav för tjänsten.
Bergs kommun är en samisk förvaltningskommun och vi ser det därför som meriterande om du har kunskap i sydsamiskt språk och kultur.
Personliga egenskaper
Vi ser att du har ett konstruktivt bemötande och professionellt förhållningssätt samt är öppen för att utvecklas. För att trivas hos oss behöver du vara prestigelös ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i team samt planera, prioritera och strukturera i ditt arbete. Villighet att lära, ett brinnande engagemang och en positiv inställning är egenskaper vi efterfrågar. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet utifrån dessa egenskaper.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ingående introduktion, nära kollegialt stöd och ett verksamhetsnära ledarskap samt extern handledning varje månad. 6 timmars arbetsdag med bibehållen lön enligt ett pågående projekt (om verksamheten kräver fullgörs dock 8 timmar). Möjlighet till semesterväxling och kompetensutveckling i tjänsten. Vi har även en förmånsportal med en rad olika erbjudanden.
Varmt välkommen till oss på socialtjänsten i Berg!
Kontaktinformation
Annica Jansson, Enhetschef Socialtjänst myndighetsutövning, (+46) 0687- 162 21, annica.jansson@berg.se
Jessica Granqvist, Avdelningschef Socialtjänst Myndighetsutövning, (+46) 0687-163 16, jessica.granqvist@berg.se
Fackliga kontaktpersoner, Växeln, (+46) 0687-161 00
Arbetsplats
ÄNGESVÄGEN 2 -4
84531 Svenstavik
Kontaktpersoner på detta företaget
MoB-chef Cilla Gauffin
0687-16100
Assistent Anna Andersson
0687-16171
Administratör Agneta Sivertsson
0687 161 00
Rektor Olof Vahlström
068716100
Verksamhetsadministratör Anne-Christine Andersson
068716261
Myrviken Rektor Lena Hadarsson
0687 161 00
Svenstavik rektor Cecilia Medalen
068716100
Integrationschef Maria Östlund
068716100
växeln Växeln -
068716100
Administratör Anja Vorne
068716148