Socialsekreterare inom Integrerad beroendevård

Socialsekreterare inom Integrerad beroendevård

Arbetsbeskrivning

Ängelholm gör det omöjliga möjligt – det är vår vision som ligger till grund för vår framtida utvecklingsresa. Vi vågar tänka och testa annorlunda, göra det unika och oväntade. Vi vet att vi är bäst tillsammans och att det är genom gränsöverskridande samarbete vi når längst. Vi vet också att Ängelholm är en plats med unika möjligheter för fortsatt utveckling.

Med utgångspunkt i vår agila organisationsstruktur siktar vi framåt och uppåt. Vill du vara med och bidra på vår resa? Läs mer om hur det är att arbeta i Ängelholms kommun på jobb.engelholm.se.



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och utveckla en integrerad beroendevård och en sammanhållen vårdkedja?
Du kommer att arbeta på Utredningsenheten. Utredningsenheten leds av en enhetschef och två teamchefer. På utredningsenheten jobbar socialsekreterare inom vuxengruppen, mottagningssekreterare, utredare, barnsekreterare och familjehemssekreterare.
Vuxengruppen är i en utvecklingsfas och vill utveckla kommunens beroendevård.
Vi söker Dig med socionomexamen som är intresserad och har erfarenhet av arbete med missbruks- och beroendefrågor. Som socialsekreterare i vuxengruppen har du myndighetsansvar enligt SOL och LVM. Du kommer både att utreda och ge behandlande insatser utifrån individens behov. För att lyckas med detta samverkar vi med andra myndigheter och organisationer inom och utanför kommunen.


KVALIFIKATIONER
Då en stor del av arbetet sker i samverkan med andra aktörer behöver du ha lätt för att skapa kontakter och hållbara relationer. Ett respektfullt bemötande av klienter, kollegor och samarbetspartners är viktigt hos oss. Då arbetet är komplext behöver du vara trygg i dig själv som person. Du kommer att arbeta med såväl akut problematik som långvariga insatser vilket innebär att du behöver ha en god förmåga att självständigt planera och genomföra arbetet. Då en del av tjänsten innebär att utveckla samverkan med andra aktörer behöver du ha en god förmåga att samordna och driva förändringsprocesser samt vara van vid att dokumentera och kommunicera.
Krav
• Vi söker dig som har socionomexamen
• Vi söker dig som är väl förtrogen med Socialtjänstlagen
• Vi söker dig som är engagerad och har erfarenhet av utredningarbete och behandlingsarbete enligt SoL och LVM
• Vi söker dig som har erfarenhet av arbete med substansmissbruk och beroende

• Du arbetar självständigt och flexibelt med god förmåga till samarbete
• Du har förmåga till ny tänkande i utvecklingsarbete. Du har ett reflekterande och analyserande förhållningssätt samt helhetsperspektiv
• Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift
Meriterande
• Erfarenhet av behandlingsarbete både med enskilda individer och grupper.
• Erfarenhet av att arbete med ASU, MI, HAP, ÅP och CRA

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort krävs.

Vi tillämpar löpande rekrytering så välkommen med din ansökan snarast!



ÖVRIGT
Ängelholms kommun ska vara en organisation där medarbetarna trivs, utvecklas och vill stanna kvar. Vi strävar efter att erbjuda heltid för ökad jämställdhet och attraktiva arbeten.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och kunna kommunicera snabbt och enkelt med dig som sökande, ber vi dig ansöka via länk i annonsen.

Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till vilka rekryteringskanaler vi önskar använda. Därför undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef, Utredningsenheten Marianne Sjunnesson
0431-46 95 47
Biträdande enhetschef, Utredningsenheten Jessica Svensson
0431-46 95 48

Sammanfattning

Besöksadress

Östravägen 2 Ängelholm
None

Postadress

Ängelholm
Ängelholm, 26280

Liknande jobb


Föreståndare till Tallgården i Virserum

Föreståndare till Tallgården i Virserum

16 december 2024

Socialsekreterare till Utredningsenheten

Socialsekreterare till Utredningsenheten

18 december 2024

Skolsocionom

Skolsocionom

18 december 2024

18 december 2024