OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi tycker att du som socialsekreterare har ett viktigt arbete, där du skapar värde för människor i din omgivning varje dag.
Därför söker vi nu en socialsekreterare inom LSS och socialpsykiatri. Vi erbjuder dig ett roligt och stimulerande arbete med goda möjligheter till personlig utveckling. Varmt välkommen med din ansökan!
DITT NYA JOBB
Som socialsekreterare är ditt uppdrag att utreda, besluta, verkställa och följa upp insatser. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat dokumentation, rådgivning, planering och samordning i såväl interna som externa kontakter. I tjänsten ingår handläggning enligt LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) samt enligt socialtjänstlagen gällande vuxna personer med psykisk ohälsa och/eller missbruk. Andra förekommande arbetsuppgifter inom individ- och familjeomsorgen kan bli aktuella.
I ditt arbete kommer du att ha ett nära samarbete med övriga verksamheter inom socialförvaltningen. Vår enhet har ambitionen att ständigt vidareutvecklas och förbättras. Som medarbetare har du stora möjligheter att påverka verksamheten och vara delaktig i dess utveckling. Du kommer ingå i ett arbetslag med gott arbetsklimat där du får kollegialt stöd, nära arbetsledning samt extern handledning. Vi erbjuder subventionerad friskvård och flextidsavtal.
DIN KOMPETENS
Vi söker dig som är utbildad socionom och gärna har erfarenhet från myndighetsutövning inom LSS och socialtjänstlagen. Vi använder oss av dokumentationssystemet LifeCare och ser gärna att du har erfarenhet av detta system. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
För att lyckas och trivas med arbetet behöver du ha god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Du behöver även kunna arbeta självständigt, organisera dina arbetsuppgifter samt hantera administration och dokumentation. Du behöver kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Eftersom du samarbetar med andra är det viktigt att du även har en god samarbetsförmåga, samt att du är lyhörd och medskapande.
KRAV
Till följd av lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.
B-körkort
DIN NYA ARBETSPLATS
Individ- och familjeomsorgen i Vindeln består av socialsekreterare områdesindelade inom barn, familj och familjerätt samt vuxna, försörjningsstöd, flyktingmottagning och LSS. Inom individ- och familjeomsorgen verkställs även vissa öppenvårdsinsatser. Vi hoppas att du vill bli en del av vår arbetsgrupp!
FÖRMÅNER
Det är viktigt för oss att kunna erbjuda dig som medarbetare bra förmåner. Här kan du läsa mer om en del av de förmåner som vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/personalsidor/formaner-for-medarbetare
DET HÄR ÄR VI
Kombinationen av trygg boendemiljö, vacker natur och aktiva och engagerade människor gör Vindeln till en intressant kommun i ständig utveckling. Här finns människor med höga ambitioner, stark drivkraft och stor kompetens. Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder även en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Läs mer om Vindeln här: https://www.sebroschyr.se/Vindelnskommun/WebView/
ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse
BRA ATT VETA
Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.
Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman hos oss. Vill du veta mer om vad det innebär? Se http://blideltidsbrandman.nu/
Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Vänligen respektera detta.
Ansökan sker via länk.
www.facebook.com/vindeln
www.linkedin.com/company/vindelns-kommun