OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Burlövs kommun - den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.
Här skapar vi värde för våra medborgare i en kommun i tillväxt.
Vill du vara med och bygga det attraktiva, tillgängliga, hållbara och trygga Burlöv?
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare inom missbrukshandläggning arbetar du med målgruppen vuxna från 18 år och uppåt med missbruks- och beroendeproblematik. Arbetsuppgifterna består av att utreda, motivera och fatta beslut om vård, boende och behandling enligt SoL och LVM samt följa upp beviljade insatser för personer med missbruksproblematik. Strukturerade insatser på hemmaplan, förebyggande arbete och arbete gentemot vår öppenvård är även viktiga delar av dina arbetsuppgifter. Som socialsekreterare utgår du från ASI som verktyg i utrednings- och uppföljningsarbetet när det gäller missbruk. Du arbetar även med rådgivningssamtal.
En stor del av arbetet innebär ett nära samarbete med övriga kollegor inom enheten samt samverkan med andra myndigheter och vårdgivare, alltid med klienten i fokus.
I det dagliga arbetet får du stöttning och handledning av en 1:e socialsekreterare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen och tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Du förväntas ha en god förmåga att utrycka dig i tal och skrift. Du är väl förtrogen med gällande lagstiftning inom SoL och LVM, besitter goda kunskaper om nationella riktlinjer för missbruks- och beroendevård. Det är meriterande om du arbetat med ASI och MI.
Som person är du strukturerad med god förmåga att planera och prioritera i ditt arbete samt hålla tidsramar. Ditt arbete präglas av god kvalité, gott bemötande och en hög servicenivå. Du kommer att arbeta med såväl akut problematik som långsiktliga mål, vilket kräver ett flexibelt förhållningssätt och att du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt. Du har ett engagemang för målgruppen och är bekväm med att ta initiativ och även fatta beslut och driva dina ärenden framåt. Du är noggrann och självständig med en god förmåga att samarbeta.
ÖVRIGT
Burlövs kommun ser mångfald som en styrka i vårt gemensamma uppdrag.
Vi erbjuder utvecklingsorienterade arbetsplatser som kännetecknas av trivsel och arbetsglädje. Våra medarbetare är engagerade och i högsta grad delaktiga i att steg för steg realisera kommunens mål och uppdrag utifrån vår värdegrund.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Urval och intervjuer sker löpande, därför kan tjänsten tillsättas under ansökningstiden så välkommen med din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anders Moberg
040-6256109
Socialsekreterare Romela Seremet
040-6256355
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-625 60 00
Samordnare Ivana Mandic
0729 819308
Avdelningschef Lena Lundgren
040-6256162
Enhetschef Mina Sandberg
040 625 68 80
Enhetschef Gunilla Ahlstrand
040-625 6125