OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg med människan i centrum präglar samhällsutvecklingen.
Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och vi har ca 1100 anställda i kommunen.
Tillsammans är vi unika, då vi lever och verkar i en kommun som består av 10 bebodda öar.
För dig som reser når du öarna på 50 min med snabbuss från centrala Göteborg. Du hittar oss två mil väster om Göteborg.
Vi uppskattar dig som vågar anta utmaningen att testa något nytt!
Socialförvaltningen, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsstöd söker
Socialsekreterare inriktning LSS och SoL.
Socialkontoret söker en socialsekreterare med inriktning mot LSS och SoL. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta i nära samarbete med för brukarna viktiga myndigheter/personer t.ex. BUP, skola, psykiatri och habilitering.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare inom funktionsstöd arbetar du med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt Socialtjänstlagen (SoL) och enligt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS). Målgruppen är i huvudsak 0-65 år. Arbetet innebär myndighetsutövning, vilket kräver ansvarstagande samt ödmjukhet för att de beslut som vi fattar påverkar människors liv. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv för den enskilde individen och vi samarbetar med den enskildes nätverk, utförare av insatser samt andra myndigheter och organisationer.
Funktionsstödsgruppen består av 2,5 st socialsekreterare och 0,5 st 1:e socialsekreterare. Du erbjuds här ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet att påverka, samt tillgång till både metodhandledning samt extern processhandledning.
Du kommer att arbeta på ett litet socialkontor där vi hjälps åt och har ett nära samarbete mellan de tre arbetsgrupperna Barn och familj, Vuxna samt Funktionsstöd. Vi arbetar strukturerat med att utveckla verksamheten tillsammans och du ingår i en trevlig arbetsgrupp med bra sammanhållning.
KVALIFIKATIONER
Socionomprogrammet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av utredningsarbete enligt LSS och SoL är meriterande. Det är även goda kunskaper om livsvillkoren för personer med funktionsnedsättning.
Du bör ha erfarenhet av rollen som myndighetsutövare, ha god förmåga att samarbeta både inom och utom förvaltningen samt ha god administrativ förmåga.
Du är van att arbeta självständigt och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid förmåga till gott bemötande och relationsskapande. Humor, tålamod, flexibilitet och en positiv livssyn är andra viktiga egenskaper. Körkort är önskvärt
Kontaktpersoner på detta företaget
Lena Myhrman
031-96 54 83
Nås via kommunens växel
031-97 62 00
Eva Klintberg
031-978831
Inger Albertsson
031-97 62 26
Marita Olsson Leitet
031-97 88 65
Facklig företrädare
nås via kommunens växel 031-97 62 00
Eva Schäder
031-976355
Catarina Nordqvist
031- 976391
Hootan Torkalinaghipoor
031-97 88 28
Joakim Pettersson