OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lundby är en snabbt växande stadsdel. Här byggs mycket nytt och stadsdelen
får en allt tydligare citykaraktär. Våra drygt 48 000 invånare har oftast
bara några minuter in till centrala Göteborg tack vare utmärkta
kommunikationer. Förvaltningens 2 800 medarbetare arbetar tillsammans för
att möta invånarnas behov av service. Vårt mål är att skapa en
sammanhållen stadsdel, där människor har goda och rättvisa levnadsvillkor
och upplever delaktighet.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare på funktionshinderenheten är din uppgift att utreda, fatta beslut och följa upp insatser enligt LSS och SoL samt ansvara för information under pågående utredning. Arbetet utgår från ett helhetsperspektiv kring den enskilde och med dennes behov i centrum. Detta sker i samarbete med den enskilde, anhöriga, andra vårdgivare och myndigheter som den enskilde har kontakt med.
På enheten har vi fokus på det interna förändrings- och utvecklingsarbetet, att effektivisera, förändra och utveckla verksamhet och metoder. Förutom intressanta arbetsuppgifter erbjuder vi dig ett arbete i en miljö som präglas av höga professionella ambitioner och möjligheter till egen utveckling. På enheten arbetar 13 socialsekreterare, 1:e socialsekreterare och enhetschef. Enheten har metodhandledning och extern processhandledning.
Enheten är en välfungerande arbetsgrupp och kompetensen är mycket hög. Det är låg personalomsättning och flera av medarbetarna på enheten har jobbat över 10 år inom socialtjänsten. 1:e socialsekreteraren, som har ansvaret för att leda och fördela arbetet på enheten, är mycket välmeriterad och har lång erfarenhet inom funktionshinder myndighetsutövning.
Vi erbjuder en utförlig introduktion och om du vill veta mer om den lokala introduktionen som nyligen antagits av socialtjänsten i Lundby har en av enhetens medarbetare varit med i upprättandet av den. Välkommen att ställa frågor om introduktionsplanen via e-post till: emma.sundling@lundby.goteborg.se
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, examen från sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig utbildning. Du skall ha dokumenterad kunskap om regelverket samt aktuell erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS och SoL. Det är meriterande att ha erfarenhet om aktuell kunskap i teori/forskning och rättspraxis inom område samt om du har erfarenhet av verksamhetssystemet Treserva och KLARA. Har du även erfarenhet inom psykiatri är detta särskilt meriterande.
Arbetet kräver förmåga att väga samman information och att göra omdömesgilla bedömningar. Du är ansvarstagande och strukturerad samt mån om att ditt arbete håller hög kvalitet. Du skapar bra möten med människor, du ser relationer i sitt rätta perspektiv och skiljer på det personliga och det professionella. Du samarbetar väl och upprätthåller goda relationer med arbetsgivare, medarbetare, myndigheter, vårdgivare och andra parter som du har kontakt med i ditt dagliga arbete. Du är tydlig i din kommunikation och kommer med egna reflektioner och förslag på hur verksamheten kan utvecklas. Du förväntas ha initiativförmåga och god förmåga att kunna arbeta under tidspress. Du tycker även om att arbeta administrativt då arbetet förutom kontakt med enskilda, anhöriga och samarbetspartners till stor del innebär att skriva utredningar och upprätta journalanteckningar.
För tjänsten fordras B-körkort.
ÖVRIGT
Arbetsplatsen tillämpar flextid.
Intervjuer kan komma att ske redan under ansökningstiden.
Vi ser mångfald som en framgångsfaktor för en högre kvalitet gentemot de vi är till för och i vårt interna utvecklingsarbete.
Friskvård är viktigt för oss. Vi har rökfri arbetstid och alla anställda har tillgång till ett brett utbud av tränings- och kulturaktiviteter.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringsystem. På så sätt blir hanteringen av din ansökan effektiv, snabb och säker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulla Karlson Hedlin, Rektor
070-370 79 23
Lars Smith, Lärarnas Riksförbund
070-780 79 66
Anders Rohman, Lärarförbundet
031-701 55 00
Ann-Christin Barsjö, Rektor
070-556 73 39
Cecilia Molander Jarlöv, Intendent
072-516 44 37
Maria Wall, Enhetschef
031-366 74 12
Gunilla Larsson, Enhetschef
031-366 74 23
Kommunal
031-22 48 17
Malin Johansson, Enhetschef
031-366 74 94
Karin Johansson, Enhetschef
031-366 74 16