OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen arbetar utifrån ett helhetsperspektiv på medborgarnas behov och har därför en sammanhållen socialförvaltning som arbetar med socialtjänstens hela uppdrag, under mottot "Vi stödjer ett självständigt liv". Vi arbetar målinriktat för att skapa en organisation med hög kompetens och kvalitet. En organisation med brukarmedverkan där individens behov sätts i centrum.
Vi på enheten Vuxen och Funktionshinder söker en ny kollega, socialsekreterare LSS.
Vi är 28 personer som arbetar på enheten fördelade på tre grupper, Äldre (ÄO), Funktionshinder (FO) och Beroende. I varje grupp finns det en gruppledare, för att du som socialsekreterare ska få ett tillgängligt dagligt stöd i ditt viktiga uppdrag. I FO gruppen som vi nu rekryterar till kommer du att vara en av 9 socialsekreterare, 4 tjänster är inriktade mot socialpsykiatri och 5 tjänster är inriktade mot LSS. Arbetsglädje, engagemang och brukarfokus är viktigt för oss.
ARBETSUPPGIFTER
Som socialsekreterare LSS, så arbetar du med att utreda och fatta beslut enligt Socialtjänstlagen och enligt LSS. Vi har ett nära samarbete med våra kollegor inom olika delar av verkställigheten och HSL, ett samarbete som vi både uppskattar och är beroende av. Vårt uppdrag är att tillgodose den enskildes behov av insatser med syfte att bidra till ökad självständighet utifrån individens förutsättningar. Vi fäster stor vikt vid att den enskildes delaktighet. Vi använder oss av utredningsmetoden IBIC. Som socialsekreterare arbetar du med verksamhetssystemet Combine, samt med Cosmic Link där vi kommunicerar med regionen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker Dig som har examen från socionomprogrammet eller annan utbildning som prövas likvärdigt. Du har erfarenhet av myndighetsutövning och god kännedom om gällande lagstiftning och socialtjänstens uppdrag.
Som person är du noggrann och självständig och har lätt för att hantera när förutsättningar och planering ändras i arbetet.
Då arbetet innebär många kontakter, både internt och externt, bör du ha god samarbetsförmåga, vara utåtriktad och positiv. Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har körkort.
Intervjuer kommer att ske löpande.
ÖVRIGT
För att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan ber vi dig skicka din ansökan via vårt rekryteringsverktyg "Offentliga jobb". Ansök direkt via länken i annonsen.
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Jon Rydholm
0380-51 85 40
Fackliga representanter nås via Medborgarkontore
0380-51 80 00
Verksamhetschef Camilla Nord
0380-518963
Verksamhetschef Malin Johansson
0380-51 82 50
Verksamhetschef Jon Rydholm
0380-51 85 40
Stabschef ekonomi och IT Daniel Aronsson
0380-51 85 55
Områdeschef Angelica Florin
0380-518622
områdeschef Elisabet Lind
0380-51 82 59
områdeschef Pia Lindell
0380-51 88 16
Områdeschef Susanne Rundqvist
0380-51 87 98