OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya socialsekreterare för LSS och socialpsykiatri?
Du får ett stimulerande arbete med goda möjligheter till vidareutveckling i din yrkesroll.
I arbetsgruppen har vi veckovisa ärendegenomgångar. Du kommer att få regelbunden extern handledning och tillgång till juridisk rådgivning inom myndighetsutövningen. Som arbetsgivare tror vi på att utbildning skapar mervärde och är måna om att du ska kunna hålla dig uppdaterad och utvecklas inom området. Tillsammans skapar vi en stimulerande arbetsplats där varje medarbetare får möjlighet att utvecklas och ta ansvar.
Arbetsbeskrivning
Som socialsekreterare ansvarar du för myndighetsutövningen enligt LSS och socialpsykiatri inom verksamhetensområdet funktionsstöd. Det innebär att ta emot ansökan, utreda och besluta om insatser. Vidare ingår uppföljning av beslutade insatser. I Uppdraget bereder eller fattar du beslut i enlighet med socialnämndens delegationsordning.
Du arbetar självständigt men också i nära samarbete med kollegor, chef och andra professioner. Arbetet innebär samarbete med andra funktioner inom ex. socialtjänsten och andra myndigheter.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av myndighetsutövning och övrig erfarenhet av socialt arbete är meriterande. Vi ser att du har god kännedom om gällande lagstiftning inom verksamhetsområdet. Det är viktigt att du är samarbetsorienterad och öppen för synpunkter från kollegor och chef på pågående utredningsarbete. Utöver det är det viktigt att du vill göra arbetsdagen bra för dina kollegor och stötta dem vid behov. Du är dessutom en tydlig och driven person som kan utreda med fokus på rättssäkerhet, tydlig och anpassad kommunikation och ett gott bemötande. Det är viktigt att du kan prioritera mellan uppgifter då arbetet ibland innebär att hålla många bollar i luften. Du behöver kunna känna dig trygg i mötet med andra människor och fatta beslut utifrån rättspraxis.
Du har god dokumentations- och datorvana och behärskar det svenska språket mycket väl i både tal och skrift. Stor vikt läggs på personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer.
Vision och värdegrund
Olofströms kommun ska vara stolt och expansiv! År 2025 är vi 14 000 invånare. Utifrån denna vision utgår kommunfullmäktiges tre övergripande mål: - Nära till allt, Barnen i centrum och Jobb till 1000.
Som medarbetare hos oss är du en viktig resurs. Oavsett var du jobbar är du en representant för hela Olofströms kommun. Det är viktigt att du delar vår värdegrund och arbetar efter värdeorden: mod, engagemang, delaktighet och kvalitet.
Jämställdhet och mångfald
Hos oss på Olofströms kommun är det din talang, ambition och kompetens som är avgörande. Vi är övertygade om att mångfald ger mervärde och eftersträvar att återspegla den mångfald som finns i samhället.
Ett hållbart arbetsliv
Olofströms kommun har ett hälsofrämjande förhållningssätt, det vill säga att vi lägger tyngdpunkten på möjligheterna, det friska och det som fungerar bra. Det hälsofrämjande förhållningssättet genomsyrar både ledarskap och medarbetarkap där arbetsklimatet uppmuntrar en kommunikation som är öppen och tydlig.
Övriga upplysningar
Olofströms kommun tillämpar drogtest innan beslut om nyanställning.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Ansökan sker via länk på www.olofstrom.se/lediga-jobb. Bifoga CV och personligt brev.
Till bemannings- och rekryteringsföretag samt till dig som är försäljare
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.