OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ljungby kommun är kommunens största arbetsgivare med över 2 600 medarbetare inom ett hundratal olika yrken. Ljungby kommun är en levande och framåtsträvande arbetsgivare. Som medarbetare får du både ge och ta, och din insats är till nytta för vårt samhälle och våra medborgare. Vi satsar på kompetensutveckling, en god hälsa och arbetsglädje, för vi tror att det är nyckeln till en framgångsrik och effektiv kommunal verksamhet. Våra riktlinjer och visioner ligger till grund för vår verksamhet och vi vill tillvarata dina idéer och ambitioner. Ljungby kommun arbetar aktivt med en god hälsa för dig som medarbetare och rökfri arbetstid är en självklarhet för oss. Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till Ljungby kommun - tillsammans bygger vi morgondagens samhälle!
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en socialsekreterare inom utrednings och familjehemssektionen, barn och familj. Arbetet består av att arbeta med familjehemsvård.
På din tjänst ansvarar du med att rekrytera, utbilda och handleda familjehem. I tjänsten ingår även att vara "barnets socialsekreterare" i övriga familjehem där vi har barn placerade.
I arbetet ingår intern och extern samverkan med bland annat skolan, hälso- och sjukvården m.fl.
Vi har tillsammans med övriga kommuner i länet ett pågående utvecklingsarbete omkring familjehemsvården. I vår sektion kan vi erbjuda extern handledning. Vi arbetar även med Lean, som är ett förhållningssätt för vårt långsiktiga arbete med ständiga förbättringar.
KVALIFIKATIONER
Du ska ha socionomexamen och vi ser helst att du har erfarenhet av familjehemsarbete.
Du ska ha ett gott bemötande, vara lyhörd och ha lätt för att samarbeta med andra men ändå kunna arbeta självständigt.
B- körkort är ett krav.